23.02.2012, 07:20
Elektriauto näitab BMW-le kohta kätte
Elektriauto võib kodus korgid läbi lasta, aga foori tagant startides ka BMW-le koha kätte näidata. Neli päeva Nissaniga näitasid seda veenvalt.
FOTO:
Tahan kogu “seda asjandust” kangesti näidata ühele tõsisele autoinimesele. Tema tahab seda ka sama palju näha. Sõidab, nohiseb. Edasi, tagasi. Otsib vigu. Avastab, et kõik tuled ei ole LED-tüüpi. Teeb lahti mootoritekli ja leiab sealt üsna tavalise tinaaku. See olla pisivajaduste rahuldamiseks, nagu ka autokatusel olev miniatuurne päikesepatarei. Teadjamehe hilisem resümee: “Krt, täitsa nagu tavaline.” See on tema suust kompliment. Siiani pidas ta elektriautosid lihtsalt ratastega akukärudeks. Jõuan koju ja ühendan taas omavahel maja ja auto. Voolumõõtja märkab seda esimesena. Sõita saaks veel 15 kilomeetrit, aga las parem laeb. Tunni aja pärast tuleb meelde, et kindlasti on vaja linnasõit teha. Ainus, mis muret teeb, on laadumus, õigemini selle vähesus. Tallinna Tehnikaülikooli elektriajamite ja jõuelektroonika õppetooli dotsendi Elmo Pettai sõnul vähendavad kiirlaadijad aja jooksul akupatarei energiamahutavust. Samas on auto omanikul võimalus aku pikemale elueale kaasa aidata.