Samas paneb töökohtade kadumine maal ja väikelinnades inimesi tööd mujalt otsima. Viimatise rahvaloenduse andmetel käis väljaspool kodumaakonda tööl ligi 29 000 inimest.

Kunagine tava, et töötati seal, kus elati, hakkab kaduma. Sõita on vaja ka kooli ning arsti juurde. “Kui lisame vaba aja teenuste tarbimiseks vajalikud sõidud, moodustab liikumisvõimalus praeguse elukorralduse selgroo,” kinnitab Noorkõiv.

Vähemalt võiks mõelda!

Üks võimalus on muidugi praegusest elukohast, maalt, ära kolida – maaelu on kallis, teenimise võimalused ahtad.

Teine võimalus on korraldada elu nii, et mujal tööl käimine võimaldab maal elada. “See aga eeldab kiirelt toimiva, kvaliteetse, turvalise ja kõigile võimalusi tagava transpordisüsteemi loomist Eestis,” kinnitab Noorkõiv.

Kui see toimima hakkaks, poleks muu hulgas ohus ka traditsiooniline hajaasustus, põlvkondade vältel settinud vara ja pärandkultuur.

Linnade vahel on aga peagi auto või bussi asemel mõttekam rongiga sõita, kinnitab majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi transpordi arengu ja investeeringute osakonna juhataja Toomas Haidak.