Hakatakse otsima sobivaimat püsiühenduse võimalust mandri ja Muhu vahel
Täna, 16. juulil sõlmisid Maanteeamet ja Soome firma WSP Finland OY lepingu, mille alusel koostatakse sõitjate ja veoste üle Suure väina veo perspektiivse korraldamise kava ning keskkonnamõju strateegiline hindamine. Projekti maksumus on 13 500 000 krooni (ilma käibemaksuta).
Kava eesmärk on võrrelda erinevaid liiklusviise üle Suure väina ja hinnata nende majanduslikke, sotsiaalseid, kultuurilisi ja keskkonnamõjusid ning välja selgitada sobivaim liiklusühendusviis koos rahastamisskeemiga.
Kava keskendub praamiühenduse ja püsiühenduse võrdlusele. Püsiühenduse all käsitletakse silda trassivariandil II ja III ning tunnelit trassivariandil IIIT:
Trassivariant II - sild Virtsu ja Kuivastu vahel paralleelselt praamiteega;
Trassivariant III - sild Virtsust Võikülla möödudes Viirelaidu pisut põhja poolt;
Trassivariant IIIT - tunnel Virtsust Võikülla.
Keskkonna strateegilise hindamise käigus tehakse järgmised keskkonnaalased uuringud: merepõhja setete analüüs, maismaataimestiku, kahepaiksete ja roomajate, lindude, maismaaimetajate, merepõhjakoosluste, kalastiku, mereimetajate (hülged ja pringel), jääolude ning navigatsiooniuuringud, sotsiaal-majanduslik ja kultuuriline analüüs.
Kava ja ettepanek sobivaima liiklusühendusviisi kohta koos rahastamisskeemi kirjeldusega ja tasuvuse analüüsiga esitatakse kinnitamiseks valitsusele, kes peab tegema otsuse püsiühenduse rajamise või mitte rajamise kohta.
Lepingu periood on 1. august 2008 kuni 30. november 2009.
Vt ka