NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki "Sobimatu"!
Järjesta: Vanemad Uuemad Parimad
1 2
14.09.2017 00:40
30 euro eest saab vaid konsultatsiooni ja võib-olla hammaste puhastuse, ei enamat. Peaks ikka 100 eurot aastas olema.
    Näita vanemaid (6) Laadin kommentaare...
    14.09.2017 09:33
    tartus sain plommi ka kolmekümne euro eest.
    14.09.2017 18:46
    Valitsusel ja Haigekassal on "lambist" kerge selline hind hambaarstidele ette kirjutada, ja siis etteheiteid teha, et näe "ei olda nõus." Muidugi ei olda nõus, sest tänapäevaesel tasemel kvaliteetne hambaravi on paratamatult hinnalisem kui 30.-eurot. Ja siin on palju põhjuseid, miks enamus arste sellise naeruväärselt madala numbri suhtes ükskõiksed on. Ei hakka tõestama kui palju peab õppima, et stomatoloogi pabereid saada, kui palju peab investeerima oma praksise ülesehitamisse, kui palju peab investeerima järjepidevasse protsessi, et oleks olemas kaasaegsed kemikaalid, materjalid, instrumendid jne. Arst ei tee üksi seda tööd, on vaja ka assistentsi, kellele on samuti palka vaja maksta. Aga millest ei räägita sugugi, on kogemused mis maksavad sellist hinda, mida pole võimalik millegagi mõõta. Kui nüüd endast hooliv inimene vajab hambaarsti abi, siis mis oleks see, mille ta oleks nõus eelpool loetletud loetelust hinnaalanduse nimel välja jätma ? Mina oma mõistuse kohaselt ei saaks ühtegi kõrvale jätta. Olen ravinud oma hambaarsti juures hambaid järjepidevalt üle kuue aasta, ja nüüd sellel aastal, teatas ta lõpuks, et tema nägemuse kohaselt on hambad sellises korras, et minul lasub kohustus neid igapäevaselt ainult hooldada, ei enam. Kui hea tunne see on ! Iga euro, mis olen kulutanud oma hammastele läbi oma tohtri, on väärt investeering. Olen oma tohtrile väga tänulik, ja ei kurda ühegi arve üle, mis mulle tema poolt esitatud on. Aga seda ma nüüd tean, et hambaarstil ja hambaarstil on mõõtmatu vahe, ja õnne peab õige arsti leidmisel olema.
    14.09.2017 19:50
    Ei saa ka aru, miks selle olematu hüvituse ümber nii suur poleemika on. Nagunii selle eest midagi teha ei saa. Ma ei hakka kunagi hambaarsti juurde minema, kui mul ainult 30 eurot hinge taga on.
14.09.2017 06:44
osa maksuameti poolt korjatavast lihtlabaselt varastatakse. rikkamad ei maksa midagi, kuid saavad riigilt rohkem, kui sinna maksavad. kauaks sellist elu. elame euroopa maksumaksja seljas nagu aaftrika.
14.09.2017 06:46
välja minnes saab 30 euro eest korraliku suupuhastuse.
Kommentaar eemaldatud
    Näita vanemaid (2) Laadin kommentaare...
    14.09.2017 09:30
    maakohtades on samad standardid. hinnavahe tuleb sellest, et maapiirkonna arstidele on haigekassa hüvitised suuremad. kui sul maal sahtel lambist puhtaks tehakse, siis on probleem konkreetse hambaarsti oskustes, mitte praksise asukohas.
    14.09.2017 09:35
    Mis alusel suuremad?
    14.09.2017 11:09
    Maale lähevad kõige edulisemad spetsialistid tavaliselt, onju.
    Paljudes kohtades teotavad kohalikud omavalitused pindadega, isegi on sisustatud kabinetid ja maksavad ka arstile eraldi palka selle eest, et ta kohal käiks.
    Linnades seda muret arstil küll ei ole.
14.09.2017 07:46
No riik on ikka kummaline küll. Gaasiturg, elekriturg tuleb vabaks teha, et inimene saaks odavamalt! Kas nii läks?
Miks peab nüüd hakkama riiklikult reguleerima turgu mis toimib. See on ikka kommunismi moodi sotsialism. Soovitus riigile, ehitage tõmbekeskustesse oma kliinikud ja proovige see äri ära! Oma hindadega...
Aga maksumaksjana palun et tehke esialgu vaid proovikliinik, muidu kukkumine liiga kõrgelt äkki
14.09.2017 08:56
Kuna enam hambaid ei ole, siis võin ka julgemalt lõugu laksutada.
Siin tekstis on üks tähelepanuväärne lõik. Oleme kõik lugenud ka kõige-kõige targemate ja paremate hambaarstide (ikka ARSTIDE??) selgitusi, et see hinnakiri on ajast ja arust ning nemad keelduvad madalakvaliteetsest teenusepakkumisest (mida see hinnakiri võimaldab) ja see keeruline paberimajandus. Ometigi lastega on kõik samamoodi. Nende hambaid võib madalakvaliteetselt ravida ja pensionäride omasid mitte???? Tõepoolest ei tea, kui kaua läheb hambaarstl aega arvutisse toksida paar teenust (30 kompenseeritav+30 kaasnev odava hinnakirja alusel) sisse toksida. Käed-sõrmed peaks neil ju osavad olema. Mõni vanemaealine perearst vastuvõtul ainult arvutiga meeleheitlikult tegelebgi või on võtnud oskaja pereõe appi.
Kindlasti oli vana süsteem arstidele parem ja suuremad kliinikumid võtsid juba siis ka asjaajamise enda peale (allkiri avaldusele ja oligi arve 300 eeki vähem). Minu arusaama järgi ei ole isegi probleem kompensatsiooni mahus ega hinnas vaid selles, et asi ei piirdu 30 € toetusega vaid selles, et hambaarst on sunnitud teostama kokku juba 60€ eest odavama hinnaga tööd. Mõneti halb mõlemale osapoolele, patsiendil peab ikkagi olema võimalus kompenseeritava summaga võrdväärne raha (varem sai tagasi, aga nüüd peab juurde maksma). Julgen väita, et momendil on lihtsalt hambaarstid jõupositsioonil ja üritavad HK-lt kallimat hinnakirja nõuda ja ohvriks tuuakse madala sissetulekuga inimesed. Küsimus pole niivõrd täisealiste patsientide 30-60€ teenuse hinnas kuivõrd kordi mahukama alaealiste klientide täismahus teenindamise hinnakirjas. Ja rahvas, sealhulgas siis ka ajakirjandus on raevus, oss teeb liiga või pakub soodustust mis ei toimi. Seega tõsine soovitus, enne süüdistust peaks asjad endale selgeks tegema.
    14.09.2017 09:27
    pole küll kohanud hambaarsti, kes lastega haltuurat teeb.
    14.09.2017 09:50
    Sellest ju "hambutu" kirjutabki, et saab küll selle hinnakirjaga kvaliteetset teenust pakkuda. Vahe on ainult selles, et hambaarstid on oma ressursse juba kulutanud koolilaste teenindamisele ja seal hinnasõda ette ei võta, võib arvestatavast klientuurist ilma jääda ja eks investeeringud ka asjatud. Nüüd aga paras aeg uut hinnakirja nõuda ja rahvast lollitada. Ja eks mõjub küll, Hermann väidab eespool, et tänu ossile hoopis tõusis teenuse hind.
    14.09.2017 14:15
    Kui kaua võtab aega andmete kontrollimine arvutist ja pärast sisestamine , seda ei
    tea kunagi ette, sest internetiga esineb probleeme tihti. Ning teiseks, miks peab arst oma aega kulutama riigile tasuta töö tegemiseks? Riigipalgalistele makstakse palka andmete sisestamise eest - järelikult on ka see töö.
14.09.2017 08:57
See oli teada poliitikutel, et hambaarstidel pole haigekassaga lepingut ja nii jääb enamus planeeritavast rahast kasutamata. Hea on selliseid seadusi teha, mille mõju rahvani ei jõua, aga propagandaks hea küll. Palju õnne sotsid.
14.09.2017 09:24
Misasjad need enamikud on? Kas tõesti saab tervikus olla mitu enamikku? Kui jah, siis see on revolutsioon matemaatikas.
14.09.2017 09:33
mis hambaraviasutused siis lepinguid ei sõlmi ???
    14.09.2017 10:18
    Sest siis peaksid arstid lausa tasuta töötama. Saadud tasu on kümme korda väiksem kui enne, sest hinnad löödi alla. Kõik lükati hambaarstide kaela. Kui enne said kõik pensionärid kord aastas 19,80 eurot., siis nüüd ei saa nad sedagi. Tallinnas on hetkel ainult 32 hambaarsti 300-st, kes ravivad uutel tingimustel. Kujutate ette, milline rahvamass sinna trügib, sest nüüd saab hüvitist iga hing, kes uksest sisse tuleb, ka miljonär, kes seda 30 eurot tegelikult ei vajakski. Ravi kvaliteet kannatab sellise konveieritööga. Kokkuvõttes kulutab haigekassa hüvitistele vähem, selles oligi asja mõte.
    14.09.2017 14:21
    Kui arstid ostavad hambaravi materjale erinevate hindadega, siis kuidas saavad nad seda patsientidele panna kõik haigekassa ühtse hinnakirja järgi? Kus nüüd see vabamajanduse juurutamine on? Seepärast pekski patsient ise otsustama, millise hambaarsti juures käib ja hüvitis liikugu patsiendiga kaasa.
14.09.2017 09:41
seina äärde tuleks panna needmölakad, kes hamaravi üldisest meditsiinist eraldasid. Ja veel üks asi mis teeb hambaravi kallikson see et iga kabinetike taotleb
endale kogu tehnikat. Võiks ju olla näiteks röndgeni piltide tegemine kusagil polikliinikus. Ei pea seda röngeniaparaati olema igas kabinetikeses.
    Näita vanemaid (1) Laadin kommentaare...
    14.09.2017 10:34
    Kunagi ammustel aegadel saatiski hambaarst patsiendi röntgenisse aga enamikel juhtudel tegutses "pimedalt", s.t. oletas seisundit. Siiani meeles kui linnakliinikus noor hakkaja hambarst katkist hammast ravima asus. Tavaliselt puuriti auk avaramaks, pandi ravim sisse ja järgmine kord puhastati ning plomm otsa. Vist kaks korda tegi pilti igemest (?) ja uuesti ravim sisse ning uus vastuvõtuaeg. Tüütu, kuipalju tööaega kaotsi läks aga julgen väita, et on mul kõige paremas seisus hammas.
    Kuivõrd hambaarstid nüüd röntgenit kasutavad, see on ju kallis lisateenus, kas soovitaksegi? Aga tean, et ilma röntgeniaparaadi (kasutusvõimaluseta?) ja muu erivahenditeta kabinet raviluba ei saa. Ja otse loomulikult ka see kõik tõstab teenuse hinda. Ei tea küll hambaarstide rahavoogudest ega kasumitest midagi aga lisaks kaasaegsetele medikamentidele, läheb arvestatav summa ka riistvarale ja selle hooldusele. Enam ei ole see aeg, kus hambaarst kuskil saras algelise puurmasinaga tegutses ja hea kui töövahendid läbi keetis enne korduvkasutamist, sest ega kuumutuskappe enamikul ei olnud. Kui mõelda, siis poole sajandi jooksul on palju muutunud aga eks see kõik kajastub ka teenuse hinnas. Nõukogude riik oma maavarade abil suutis tolleaegse ravilahenduse kinni maksta aga kui palju tegelikult oleks vaja raha tänase hambaravi täielikuks hüvitamiseks? Kui veel arvestada et vahepeal on üldine seis halvemaks läinud ennekõike vaesemate osas, siis esialgu oleks summad kujutlematud. Pudelikaelaks saaks teenuseosutajate arv. Ja eks praegugi on ka tasulisel teenusel erinevad hinnaklassid, seda nii brandi (kuulsus, tuntus), asukoha kui ka lihtsalt erinevate ravivõtete-vahendite tõttu. Inimeste võimalused ja prioriteedid on erinevad. Minu teada peaks ka praegu penskarid saamas kõige odavamad proteesid tasuta suhu (mingi ajavahemiku kaupa) aga tihti kuulnud, et "näe kirsturaha (kordi odavam kui proteesid) läks proteesidele, pidin paar tuhat juurde maksma." Penskari kompenseeritakse kolme aasta sees kuni 255 eurot proteesiraha, baasproteesid maksavad 260 €. Kes tahab võib teemat ka ise sügavuti uurida (ajakirjanikud), sest õigupoolest on nii teenusepakkujate kui ka Haigekassa hinnakirjad netist leitavad. Ravi on raskem võrrelda aga tooks siia näidiseks provintsilinna Valga ja HK hinnakirjast hamba eemaldamise hinnad:
    Valga Haigla:
    Ühe-või mitmejuurelise hamba eemaldamine 21-40
    Injektsioonanesteesia 8
    Haigekassa hinnakiri:
    Ühe juurega hamba eemaldamine 31,75
    Mitme juurega hamba eemaldam. 45,69
    Injektsioonanesteesia 7,31
    14.09.2017 13:25
    mina olin küll suht rahul et ma sain ühe hambaarstil käiguga oma asja korda, kuhu sisse kuulus ka röntgenipildi tegemine. märksa kallim oleks mulle tulnud kolm visiiti, kõigepealt hambaarstile, tõdemaks et röntgeni tarvis, siis röntgenisse aeg panna, seal ära käia, siis uus visiit hambaarstile et see pilti vaataks ja oma järeldused teeks. rääkimata patsiendi kulutatud ajast. rääkimata sellest et niisuguse ajakulu korral arst halvemal juhul jõuab ama aja jooksul teenindada 2x vähem patsiente, seega omadega väljatulemiseks peab ta hindu 2x tõstma.

    kellele selline asi meeldiks?
    15.09.2017 00:50
    Ära inise loivar, sa ei tea sellest asjast midagi ole parem vait.
14.09.2017 10:14
need saavad toetust,kes maksavad haigekassale altkäemaksu ja toovad kingitusi .ahned,kes ei raatsi anda ,röövivad niisama rahvast ja jätavad maksud maksmatta ,kuna maksuamet on lollidele.
14.09.2017 10:15
Muidugi hambaarstidel ju raha vähe, palk ka väike, sellepärast ei saa isegi sellist hüvitist pakkuda eesti rahvale.
    14.09.2017 10:33
    Hambaarstid on tehtud süüdlasteks. Miks peaksid arstid patsientidele hüvitist maksma, see on haigekassa ülesanne? Ehk kui hambaarst oma tasust loobub, siis saab haige kassalt hüvitist, muidu mitte.
14.09.2017 10:17
need, kelle hambaarst pole lepinguga liitunud, ei saa novembist alates ka mitte seda 20 eurost toetust. Hambaarstide Liit on selle otsuse kohtusse andnud. Kui nad liituksid lepinguga, oleks see võrreldav sellega, kui toimetaja, kes toimetab üht arvestuslikku poognat näiteks 3 päeva, saab selle eest poole päeva tasu.
Nii et minul jääb 85 eurot kasutamata, aga ma ei vaheta hambaarsti, sest mul on väga hea arst. olen vana, aga oma hambad kõik suus ja korras, sama arsti juures käin 35 aastat.
14.09.2017 10:18
kõige ahnemad arstid on hambaarstid.....tuleb vene aeg tagasi siis vaatame ...
14.09.2017 10:26
Riik võib ju proovida teha oma riiklikud kabinetid, kus pakutakse teenust nende hinnakirja järgi. Ostke vajalik inventuur, materjalid, vajalik tööjõud jne. Pärast sooviks kindlasti näha ka tasuvusanalüüsi.
NB! Miks riik ei hakka nende kraesse, kes materjale müüvad hambaraviasutustele? Kehtestage neile ka riiklikud hinnad. Uurige veidi, kes on nende firmade omanikud.
NB! Hambaravi tundub kallis, sest seda ei toetata riiklikult. Kui te peaksite kinni maksma oma operatsiooni (tuhanded eurod) või saatekiri perearstilt eriarsti juurde (35 eurot, 2 min tööd), siis oleks samamoodi häda kui palju.
NB! Kui saate arve hambaarsti juures 40 eurot, siis arvestage et selle hinna sees on hambaarsti palk (riik näeb ette mintasu 10-11eur/h), assistendi palk, registraatori palk, koristaja palk, raamatupidaja palk, tasud IT lahenduste eest (it poisid teenivad eestis kõige rohkem), materjali kulu, prinditud arve, vesi ja ajakirjad, sterilisatsioonikulud, masinate liisingmakse jne.
    14.09.2017 13:27
    maksumaksjana sooviks seda tasuvusanalüüsi siiski näha enne. mis kasu sellest pärast enam on?
    16.09.2017 12:01
    Kas mööblifirmalt köögimööblit tellides küsid ka enne teenuse tellimist, kui suured nende kulud on?
    Keegi peab seda hambaravi, mis selliste hindadega teenust saab osutada, ka doteerima. Kas julgete nt mööblit tellida või ehitaja võtta firmast, mis on aastaid olnud kahjumis? Või kardate, et firma võin enne teie töö valmimist pankrotti minna.
    Kuna antud hambaravifirmat ilmselgelt doteeritakse, ega muidu saaks. Ühelt poolt võiks arvata, et kuna antud firma laieneb ja on palju investeerinud, seega on majanduse kõrgajal aastaid kahjumis. Selline ebakõla on põhjendatav kui antud firmat nt kohaliku omavalitsuse poolt toetatakse nt üüripindadega ja muuga doteeritakse. Mis annab eeliseisundi võrreldes teiste hambaravidega.

Maalehel on ilmumas kõigile eestlastele oluline raamatusari “Eestile elatud elud”.
Raamatusarja saab tellida raamatud.maaleht.delfi.ee või osta iganädalast raamatut koos Maalehega erinevatest müügikohtadest.

14.09.2017 10:43
et Hambaarstide Liit selle asja ikka korda ajaks, sest selline asi on täiesti ebaõiglane nii patsientide kui hambaarstide suhtes.
14.09.2017 10:47
/Minu teada peaks ka praegu penskarid saamas kõige odavamad proteesid tasuta suhu (mingi ajavahemiku kaupa../

255 euro eest saab ikka mingi jupi sinna suhu. Aga enne, kui sinna seda "odavat" proteesi panna, tuleb enamusel ravida, välja tõmmata jne jne, mis läheb kallimaks.
    14.09.2017 11:00
    Seda 250 eurot hüvitist kolme aasta peale pensionär ei saa enam kui ortodondil pole uut haigekassa lepingut. Täpselt sama asi nagu hambaarstidega.
    14.09.2017 13:29
    tõsi ka nii ongi v? ma vean kihla, et enamik pensionäre pole veel taibanudki seda. milline suurepärane viis vaip salaja alt ära tõmmata ja teha nägu, et kõik ikka inimese toetuseks.
    14.09.2017 16:39
    Pensionärid saavad 250 eurost proteeside hüvitist ainult kuni selle aasta lõpuni. Alates 01. jaanuarist 2018.a.on proteeside hüvituseks uus kord. Hüvitist makstakse ainult haigekassaga lepingu sõlminud proteesijate juures, kusjuures see võetakse siis kohe arvest maha.Patsient tasub kohe omaosaluse. Patsiendid reaalset raha enam ei näe, haigekassa kannab selle üle arsti arvele, oma hinnakirjade järgi.
14.09.2017 11:16
seda esiteks.
Ja teiseks: kes elus kasvõi kord on hambaarsti teenust tarvitanud, see teab, et tolle "hüvitise" võib vabalt ümber nimetada "Hambaarsti kabinetiukse avamise piletiks".
Või "pääsmeks".
14.09.2017 11:26
Viimane hambaarsti (haigekassa lepinguline arst) külastuse arve oli 106 eur ja mulle ei hüvitata sentigi, st ma ei saa seda 30 eur hüvitist, kuna osutatud teenused ei kuulu haigekassa poolt hüvitatavate teenuste nimekirja!!!!!! (süst, vana plommi keerukas eemaldamine mikroskoobi abil, ajutine täidis). Uus täidis/plomm paigaldatakse ehk järgmisel korral ja kui ei ole "sobivast" materjalist, ei hüvitata ka seda. Mis hüvitisest me räägime?????
14.09.2017 13:26
On kummaline vaadata disskussiooni hambaravi hindade üle. Jah,Haigekassa vaatas lakke ja leidis sealt ebamääraselt väikesed hinnad. Kvaliteetset tööd ei saagi nende hindadega teha. Juba levib hambaravitarvete müüjate suus nimetus ''säästutäidis'' . Sellega saab ilusasti Haigekassa hinnakirja järgselt hamba suhu. Kas me seda tahame? Mõelgem veel igaüks oma töökohast. Oletame,et ühel ilusal päeval teavitab riik,et sinu töö saab nüüd rahastatud 30% odavamalt. Kas oleksid nõus? Just seda teeb riik täna hambaravikabinettidega.
1 2
Jäta kommentaar
Oled anonüümses kommentaariumis, sisse logituna kommenteerimiseks vajuta siia
või vasta anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega