Kontrolli käigus kontrolliti hindade vastavust 149 kaupluses üle Eesti. Rikkumisi avastati 58 kaupluses kokku 75 kauba puhul.

Vaatluse all olid kõikide suuremate kauplusekettide müügikohades mittetoidukauplused, nagu näiteks Rimi Eesti Food AS (s.h Säästumarketid), Maxima Eesti OÜ, Prisma Peremarket AS, A&O, OG Elektra AS, Ehitus Service OÜ, Rautakesko AS, A-Selver AS, Comarket AS, Tarbijate Ühistu, As Novalux, Jysk Linnen Furniture OÜ jne.

Rikkumisi tarbija kahjuks avastati 29 kaupluses, kokku 38 kauba puhul (ca 19,5% )

Suurim hinnaerinevus tarbija kahjuks oli Saare Selveris (A-Selver AS), kus oli müügil küpsetuspulber, mille hinnaerinevus oli 8.10.

Väikseim hinnaerinevus avastati Jõgeva Majandusühistu Mustvee Konsumist, kus oli müügil Moskva vorst (Maks ja Moorits) ja maasika mahl (Rõngu). Mõlema toote hinnaerinevus oli 0,05 krooni.

Kõige enam rikkumisi ühe kaupluse kohta avastati Mustvee Konsumist (Jõgeva Majandusühistu), kus 4 kontrollostuga sooritatud kauba puhul küsiti kassas kõrgem hind. Kiisa kaupluses (Harju TÜ) ja Saare Selveris (A-Selver AS) oli 3 toodet erineva hinnaga.

Kontrolli tulemusena algatati 29 väärteomenetlust ning määrati trahve kogusummas 12 640 krooni. Ühe rikkumise osas on menetlus veel pooleli.

Sageli pole hinnaerinevused tingitud kaupleja pahatahtlikkusest. Seda näitab asjaolu, et tarbija kasuks tuli hinnaerinevusi ette 29 kaupluses ning 37 kauba puhul (ca 19,7 %). Suurim hinnaerinevus tarbija kasuks avastati Tartumaal, kaupluses Bauhof (Ehituse Service OÜ), kus küsiti voodriga kalosside eest kassas 60 krooni vähem.

Analoogseid üle-eestilisi järelevalve aktsioone viidi 2008 a läbi 3 korda. Varasemalt tuvastati rikkumisi üle 20% juhtudel, mis näitab, et rikkumiste suhtarv ei ole oluliselt paranenud. Küll aga on vähenenud erinevus rohkem küsitud lõppsummalt (suurim erinevus on olnud 470 krooni). Tarbijakaitseamet jätkab hinnaesitluse kontrolli ka edaspidi.

Selleks, et vältida ebameeldivaid olukordi, kus kassas küsitakse teist hinda kui müügisaalis, tuleb tarbijatel olla väga tähelepanelik ning hinnaerinevuse ilmnemisel kohe sellest kauplejale teada anda. Kui juhtub, et tarbija avastab rikkumise alles kodus ostutšekki uurides, tuleb tal kohe poodi tagasi pöörduda ning kindlasti kaasa võtta ka kõnealune kaup ning tšekk.