Asja mõte on selles, et vähendada bussifirmade niigi kasinat kasumit kärpivaid tühisõite, kui ühissõidukis polegi reisijaid. Juhul kui bussipeatus on sõiduplaanis tähistatud nõudepeatusena, sõidab buss sellesse peatusesse, kui sinna on pileti ostnud vähemalt üks reisija. Mõnel liinil on ka ettetellitavad nõudepeatused – sõidusoovi korral peab reisija peatusesse bussi ette tellima sõidule eelneval päeval.

Et selline busside tellimise süsteem tõhusalt töötada saaks, on loomulikult tarvis, et kõikidel bussifirmadel oleks toimiv dispetšiteenistus ja veebipõhine piletiostu võimalus. Praegu paljudel, enamasti just vaid maapiirkondades opereerivatel ettevõtetel, seda paraku veel pole, küll aga hakkab uue seaduse valguses kehtima kohustus, et bussiveohangete korraldajad peavad need nõuded hanketingimustesse edaspidi sisse kirjutama.

Millistes maakondades enamus nn nõudellinidest tööle hakkab, sellest loe homsest Maalehest.