HOMSES MAALEHES: Rail Baltic – kas tõesti vaid miljonivõlad ja hävitatud külad?

 (87)

rööpad
RööpadFoto: Karin Kaljuläte

Tallinna Varssaviga ühendava Rail Balticu mõju küladele ja loodusele tõotab kujuneda märkimisväärseks. Samas pole raudtee majanduslik tasuvus siiani selge.

“Kommunistid võtsid ära talu, nüüd võtavad oma mehed maa teist korda ära”, imestab Rapla valla Röa küla mees Tõnu Starkopf oma saatust.

Punase võimu konfiskeeritud Tõnise talu südant ta omal ajal tagasi ei saanudki – tagastati ainult maad, kuid mitte sünnikodu. Praegu ehitab Starkopf sünnitalu külje alla jõekääru endale uut maja. Poegadele on ta oma maast samuti krundid eraldanud, ühel seisab juba vundamentki. 

Plaanitava Rail Balticu trass lõikab need nüüd läbi. Nabalasse loodava looduskaitseala vältimiseks teeb trassijoon planeeringupaberites just niisuguse jõnksu, et lõhub Starkopfi maa tükkideks. Tema tulevase maja aknast hakkavad rongid hästi ära paistma – ja nende müra otse tuppa kostma.

“Elu on nii rikutud, kui veel rikkuda saab. Ja seda teevad omad inimesed, kes istuvad linnas ja arutavad lihtsalt kaardi peal jooni,” on Starkopf nördinud. “Neil ei ole midagi teha seal Toompeal, mõtlevad ainult lollusi välja!”

Pikemalt loe homsest Maalehest!


Maalehel on ilmumas kõigile eestlastele oluline raamatusari “Eestile elatud elud”.
Raamatusarja saab tellida raamatud.maaleht.delfi.ee või osta iganädalast raamatut koos Maalehega erinevatest müügikohtadest.

Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare