“Kalevi magusameistrid lõid omal ajal täiesti geniaalse toote, mis püsib tänaseni Eesti enimmüüdavate kommikarpide seas ja pistab väga edukalt rinda maailma suurimate kaubamärkidega,” lausus Kaare.

„Selleks, et toode oleks katkematult turul 58 aastat, ei piisa lihtsalt heast retseptist. Kalevi Maiuspala on oma armsa tütarlapse ja tibudega kaanepildiga kujunenud paljude Eesti tarbijate jaoks omamoodi ikooniks ja selle taga on terve Kalevi tootmis-, müügi- ja turundusmeeskonna tõhus töö kõigi nende 58 aasta vältel,“ kinnitas toiduliidu juht Sirje Potisepp.

Juubelikulla tiitlile said kandideerida kõik Eesti toiduainetööstused ühe tootega, mis on turul katkematult vähemalt kakskümmend aastat püsinud. Ühtekokku laekus konkursile 32 toodet. Juhtkogu aruteluvooru pääses neist neli: lisaks võidutootele ka Liviko Vana Tallinn (tootmises aastast 1962), Merevaigu sulajuust Terelt (aastast 1966) ja Värska Mineraalvesi (aastast 1972).

„Selge oli see, et Juubelikulla aumärgi saaja ei tohiks olla suur üllatus, pigem leidsime, et võidutoote väljakuulutamise järel peaks igaühe loomulik reaktsioon olema „No muidugi – kes siis veel?!“. Tiitlile kandideerijate seas oli palju igihaljaid nostalgiatooteid, milledest paljud on saanud eestimaalaste toidulaua lahutamatuks osaks. Kalevi Maiuspala on kahtlemata üks selliseid tooteid, mis on jätkuvalt igal sõbrapäeval, sünnipäeval või külaskäigul loogiline valik kingisaaja rõõmustamiseks,“ tõdes Potisepp.

Juubelikulla aumärk anti välja toiduliidu eestvedamisel toimuva Eesti parima toiduaine konkursi 20. aastapäeva puhul.

Tutvu Juubelikullale kandideerinud toodetega SIIN.


Maiuspala aastast 1956 - 7 huvitavat fakti

- Aastas müüakse ligi 5 miljonit Maiuspala kommi.

- 2013. aastal müüdi Maiuspala komme kokku 63 700 kilogrammi ehk ligi 4 778 000 kompvekki.

- Maiuspala pralineekompvekkide tootmist alustati 1956. aastal. Kommide retsept on läbi aegade püsinud pea muutumatuna. Pikaajalise edu saladuse taga on väga hästi õnnestunud maitsebukett hõrgust mandlipralineest, seda katvast paksust šokolaadikihist ning pähklipuistest.

- Maiuspala kommide autor ei ole kahjuks täpselt teada, kuid legend räägib, et toote võis välja töötada Kalevi tollane peatehnoloog ja hilisem ettevõtte direktor Edda Maurer.

- Viimased 35 aastat on kommikarbi kaant kaunistanud blondi tütarlapse ja tibudega foto, mis on selle toote puhul pea sama oluline kui karbis olevad kommid. Kõige enam uudishimu on tekitanud just Maiuspala kaanetüdruku päritolu: kes on see väike blond tüdruk ja mis on temast tänaseks saanud?

Kalevi teadur Otto Kubo meenutab: „1970. aastate teisel poolel käisid tollase direktrissi Edda Maureri kutsel Kalevis külas Eestis ringreisil viibinud Itaalia fotograafid. Nad pakkusid oma töid Kalevile ja nende seast valiti välja kaks fotot: üks nüüdseks juba legendaarne Maiuspala tüdrukuga ja teine – kolme väikese spanjelikutsikaga. Mõlemad hakkasid kaunistama Kalevi kommikarpide kaasi: üks siis Maiuspala ja teine liköörikommide oma. Need karbid tekitasid parajat furoori: tegemist oli otsekui „välismaa“ pakenditega, tolleaegses N. Liidus täiesti uue kvaliteediga. Kahjuks ei ole teada, kes oli Itaalia fotograafidele modelliks Maiuspala kommikarbi kaanefoto tegemisel: ta võis olla eestlane, aga sama hästi ka itaallane või mõne muu rahvuse esindaja. Tänaseks peaks see tütarlaps olema juba umbes neljakümneaastane naine.“

- Kolm aastat tagasi sai kommikarp endale uue väikese kaanetüdruku, kuna esialgse foto kvaliteet oli pikaajalisest kasutamisest ja üha uuesti ning uuesti trükkimisest juba tugevasti kannatada saanud. Ainukese väljapääsuna tundus variant otsida uus võimalikult sarnane blond modell ning lavastada kogu stseen tibudega uuesti. Selleks kuulutas Kalev välja fotokonkursi, kuhu laekus 1276 pilti. Nende seast valiti Maiuspala karbi kaant kaunistama väike Sonja Valgamaalt.

- Kommikarbi kujundust üritati kord muuta – 1990.aastate lõpus. Selle tulemusena langes aga Maiuspala müük drastiliselt ja Kalevil ei jäänud muud üle, kui taastada endine kujundus.