Vald otsis konkursiga ettevõtet, mis veaks reisijaid Viimsi poolsaare Leppneeme sadamast Kelnase sadamasse Prangli saarele ja tagasi tänavu 16. juulist kuni 31. juulini aastal 2013.

Kuni uut lepingut Randfeldi või Kihnu Veeteedega pole sõlmitud, jätkab Prangli vahet sõitmist vallale kuuluv postipaat Helge, ütles BNS-ile Viimsi vallavalitsuse saarte spetsialist Igor Ligema. Helge on teenindanud liini 13 aastat. Nädalas toimub 26 reisi ja sõiduplaan ei muutu.

Randfeld OÜ pakkus algul ühe reisi tasuks 2671 krooni ja Kihnu Veeteed 3190 krooni. Kui vallavalitsus küsis pakkujatelt, kas nad on nõus hinda alandama, kärpis Randfeld oma pakkumise 2618 kroonile reisi kohta, selgub Viimsi vallavalitsuse korraldusest.

Kihnu Veeteed pani ette siduda hind kütuse tarbijahinna muutuse kvartalistatistikaga, millega Viimsi vald ei nõustunud, viidates hankedokumentides esitatud nõudele, et tellimuse täitja peab pakutud hinnaga seotuks jääma kogu teenindusperioodi ajal. Kihnu Veeteede täiendav pakkumine sisaldas ka muid ettepanekuid, mis hanke tingimustele ei vastanud.

Kui jääb kehtima Randfeldi pakkumine, hakkab Prangli vahet sõitma 40-kohaline laev Lili, mis on sel suvel sõitnud Munalaiu–Ruhnu liinil.

Reiside arv ja sõiduplaan Prangli liinil peaks jääma samaks ka uue lepingu järgi, selgitas Lepik. Randfeldiga plaanitava lepingu kohaselt peaks aastas toimuma 1146 reisi, mille reisitasu oleks 2618 krooni. "Läbirääkimiste käigus võib lisareiside hinda alandada," ütles Lepik.

Varem on Prangli laevaliini hanked ebaõnnestunud. Viimati ei suutnud hanke ainus pakkuja OÜ Sailing-Point tõestada, et pakutavad laevad vastavad hanke tingimustele.

Randfeld võitis selle suve kolmeks kuuks ka Munalaiu–Ruhnu laevaliini konkursi. Firma küsis ministeeriumi teatel liini teenindamise eest suveperioodil toetust 422.615 krooni. Randfeldi juhatuse liige Raul Randväli lootis, et ettevõte ei jää Ruhnu liini teenindamisega kahjumisse.