JANA ROSENFELD

sotsiaalministeeriumi nõunik

Seadusega on määratletud võimalused, kuidas saab voodihaige või liikumisvõimetu inimene oma dokumendid kätte, ning klienditeenindaja oleks võinud neid võimalusi ja tingimusi tutvustada.

ID-kaarti saab liikumisvõimetu taotleda järgmiselt. Kui te ei ole terviseseisundi tõttu püsivalt võimeline taotluse esitamiseks teenindusse pöörduma, saate korduvat ID-kaarti taotleda posti või e-posti teel. Ka võib ID-kaardi taotluse esitada taotleja eest valla-, linnavalitsuse või hoolekandeasutuse juhi volitatud esindaja.

Taotlemiseks on vajalikud järgmised dokumendid: täidetud taotlusankeet (arvuti ekraanil täidetav; välja prinditav ning käsitsi täidetav – järgida tuleb taotlusankeedi täitmise juhist); üks värvifoto mõõtmetega 40 x 50 mm; riigilõivu tasumist tõendav dokument; taotleja terviseseisundit tõendav dokument (arstitõend, mis kinnitab püsivat liikumisvõimetust).

Kui taotluse esitab valla-, linnavalitsuse või hoolekandeasutuse juhi volitatud esindaja, tuleb lisaks esitada:

- taotleja kirjalik nõusolek, et volitatud esindaja võib tema ID-kaardi taotluse sisse anda ja dokumendi kätte saada;

- valla- või linnavalitsuse või hoolekandeasutuse juhi volikiri;

- volitatud esindaja isikut tõendav dokument;

- linna-, vallavalitsuse või hoolekandeasutuse kinnitus, et taotleja terviseseisund püsivalt ei võimalda taotluse esitamiseks isiklikult pöörduda teenindusse;

- taotleja isikusamasuse kontrollimise akt (koostab volitatud esindaja).

Lisadokumendid: kui taotlejal on keskmine, raske või sügav puue ning talle laienevad riigilõivu osas tehtavad soodustused, esitage taotleja puuet tõendav dokument (nt arstlik ekspertiisiotsus, pensionitunnistus); kui taotleja on muutnud isikuandmeid (nt nime) välisriigis ja muudetud isikuandmed ei ole kantud Eesti rahvastikuregistrisse, esitage taotleja isikuandmete muutmist tõendav dokument (nt abielutunnistus).

Kui isiku terviseseisund ei võimalda tal püsivalt pöörduda teenindusse, väljastatakse tema ID-kaart ainult valla-, linnavalitsuse või hoolekandeasutuse juhi volitatud esindajale 30 päeva jooksul taotlusankeedile märgitud teeninduses.

ID-kaardi kättesaamisel esitab volitatud esindaja:

- enda isikut tõendava dokumendi.

Lisadokumendid, kui neid ei esitatud taotlemisel:

- taotleja kirjalik nõusolek, et valla-, linnavalitsuse või hoolekandeasutuse juhi volitatud esindajale võib tema ID-kaardi väljastada;

- valla-, linnavalitsuse või hoolekandeasutuse juhi volikiri;

- linna-, vallavalitsuse või hoolekandeasutuse kinnitus, et taotleja terviseseisund püsivalt ei võimalda dokumendi kättesaamiseks isiklikult pöörduda teenindusse.

See valdkond kuulub siseministeeriumi ning politsei- ja piirivalveameti haldusalasse. Vastav info on leitav ka politsei- ja piirivalveameti (PPA) kodulehelt www.politsei.ee/et/teenused/
isikut-toendavad-dokumendid/id-kaart/liikumisvoimetule/index.dot.