Libava kapten uuest Kärdla sadamast: hea sadam on
Kärdla sadama avamise auks kaks kahuripauku lasknud purjeka Libava omanik ja kapten Anatoli Molokanov ütles, et Kärdla sai endale hea sadama.
Molokanov elab Liepajas, töötab kalalaeva kaptenina ja on käinud väga paljudes sadamates, sellepärast teab, mida ta räägib, kirjutab Hiiu Leht. “See sadam on tõsiselt tehtud, väga mugav, head ujuvpontoonid, mitte mingisugused ajutised, vaid korralikult betoonist valatud,” kiitis Molokanov. “Hästi läbi mõeldud on sadama ülesehitus – usun, et selle sadama järele on nõudlust.” Ka sadama sissesõitu nimetas kapten väga mugavaks. “Igaüks, kes kasvõi natuke teab navigatsioonist, saab sissesõiduga lihtsalt hakkama,” kinnitas ta.
Laupäeval suure pidulikkusega avatud Kärdla sadam alustas oma esimest navigatsioonihooaega. Enne seda oli Kärdla peaaegu 70 aastat sadamata. Varasem sadam hävis Teise maailmasõja lõpus 1944. aastal.
Kärdla sadamas on 56 kaikohta. Sadamas on ametis kaks töötajat: sadamakapten Hillar Kukk ja sadamamadrus Meeli Paldrok.
Sadama ehituseks tuli suurim rahastus läbi projekti “Kärdla sadama rekonstrueerimine”, mida finantseeris Euroopa Regionaalarengu fond piirkondade konkurentsivõime tugevdamise meetmest. Meetme rakendajateks olid siseministeerium ja EAS. Projekti käibemaksuta maksumus oli 4,7 miljonit eurot, millest toetuse määr moodustas 67,41 protsenti ehk u 3,2 miljonit eurot, ülejäänud summa tasus kohalik omavalitsus omafinantseeringuna.