Tehnika areneb kiiremini kui seadus

Politsei- ja piirivalveameti (PPA) juhtivkorrakaitseametnik Kalmer Tikerpe ütles, et elektriline tõukeratas pole veel liiklusseadusesse jõudnud, ent selle võiks sinna lisada.

“Mõnikord me areneme tehniliste vidinate poolest kiiremini, kui seadus järgi jõuab,” sõnas Tikerpe.

Praegu kehtivas seaduses on rulluisud, rula ja tavaline tõukeratas liigitatud jalakäija abivahendiks. Mootorisõiduki alla käivad elektrimootoriga jalgratas, pisimopeed, tasakaaluliikur ja robotliikur. Tikerpe sõnul võiks elektriline tõukeratta liigitada mootorsõiduki alla, sest selle kiirus on palju suurem kui jalakäijal.

Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi avalike suhete nõunik Mihkel Loide ütles, et praegu pole plaanis hakata liiklusseadust täpsustama, sest selleks pole tungivat vajadust. Tema sõnul on jalakäija liiklemine nii jalgsi kui väiksemate abivahenditega küllalt hästi reguleeritud.

Õnnetuste ennetamine või ülereguleerimine?

Tikerpe rääkis, et PPA-ni pole jõudnud teateid õnnetusjuhtumitest, kus üks osapool on elektriline tõukerattas, kuid praegu võib olla õige aeg nende ennetamiseks. “See võib olla teema, mille üle täna arutada, sest igasugu abivahendid muutuvad aina odavamaks ja inimestele kättesaadavamaks,” ütles ta.

Samas nägi Tikerpe ohukohana ülereguleerimist. “Võib-olla midagi peaks jääma nii-öelda talupoja mõistuse kasutamiseks, et ma ei lase oma last sellise sõidukiga kiivrita välja, ma teen talle selgeks, kus ta võib sõita ja kus ta ei või sõita, sest see on lapsevanema kohus selgitada, kuidas ja kus ta võib liigelda,” rääkis ta.

Praegu tuleks Tikerpe sõnul elektrilise tõukerattaga liigeldes lähtuda nõuetest, mis on kehtestatud jalgratta või tasakaaluliikuriga sõitmiseks. Ta lisas, et tasuks kasutada ohutusvarustust – kiivrit ja kukkumiskaitsmeid.