„Swedbank kinnitas mulle tänasel kohtumisel, et läbirääkimised Omnivaga on lõpusirgel ning ligi 200-s postkontoris pangateenuse pakkumine on reaalne võimalus juba lähiajal. Samuti on Omnival soov tulevikus pakkuda pangateenuseid ka postipunktides.“

Täna juba olemas olevate pangateenuste kättesaadavus säilib või paraneb lähiajal veelgi, kuna Swedbankil on plaanis investeeringud näiteks mobiilipangandusse.

„Minu soov on, et inimesed saaksid postkontorites kasutada peamisi pangateenuseid, nagu sularaha väljavõtmine ja sissemakse ning ülekannete tegemine ja arvete maksmine. Seejuures on oluline, et säilib müntide sissemakse võimalus, mis on tähtis väikeettevõtjatele,“ lausus Palo. „Loodan, et Swedbank ja Omniva lepivad viimastes detailides peagi kokku ja jõuavad kiiresti lepinguni.“

Minister lisas, et pangad ei saa oma otsustes lähtuda vaid tasuvusarvestusest, kuna nende pakutavad teenused on inimestele ja ettevõtjatele igapäevaeluks vajalikud. „Swedbank on näidanud, et on vastutustundliku ja ühiskonnaga arvestava suhtumisega organisatsioon,“ ütles Palo.

Eelmise aasta kevadel teatas Swedbank otsusest sulgeda kontorid Kosel, Sauel, Orissaarel, Tapal, Türil, Väike-Maarjas, Abja-Paluojal, Räpinas ja Tõrvas, kuid loobus sellest pärast Palo sekkumist, kes kutsus Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumis kokku pangateenuste teemalise ümarlaua.

Ümarlaual osalenud leidsid, et minimaalset pangateenuste paketti peab pakkuma vähemalt tõmbekeskustes. Tõmbekeskuste all on silmas peetud asulaid, kus nende ümbruses elavad inimesed käivad tööl, koolis ja asju ajamas ja mis pole nende elukohast kaugemal kui 30 km.
Ümarlaual osalesid Pangaliidu, Eesti Panga, Swedbanki, SEB Panga, Tarbijakaitseameti, Konkurentsiameti, Eesti Maaomavalitsuste Liidu, Eesti Linnade Liidu, Omniva ja Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi esindajad.