NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki "Sobimatu"!
Järjesta: Vanemad Uuemad Parimad
1 2
08.06.2017 00:55
Minule ütles koolis klassijuhataja: "Tood kirikuõpetajalt kirja, et oled ristitud või pead hakkama pioneeriks." Ma olen ristimata.
Mäletan häguselt nagu läbi udu mingit õõvastavat endist kommunistide salajast punkrit/keldrit. Koos noorte ohvritega laskus keldrisse ka muldvana kommunismi ülempreestrinna. Temale tuli anda kohustuslik ja jälk vanne. Preestrinna - vabandust, sm. Preestrinna - oli Olga Lauristin. Tundub, et ma olen tolmuses keldris Marjustini emale teadlikult valet vandunud. Kuidas suhtub sellesse Marjustin? Kas emale tohib valetada? Kas ema tohib põlata? Kas ema tohib olla kuri kommunist? Miks on Eestis võimul natuke liiga palju kommunistide võsusid? Kas see on normaalne? Loomulikult nõustun ma kõigi võimalike reeglitega.
    Näita vanemaid (7) Laadin kommentaare...
    08.06.2017 12:26
    Jah Piret, aga ma poleks elanud mitte Portugali vaid Langenud Madonna kulul ;)
    08.06.2017 12:27
    Minul on küsimus kas proua Lauristin loobus riigikogulase megapensionist sellel
    ajal kui Brüsselis kõrget palka sai?Või käitus samamoodi nagu sm Siiri Oviir.
    Aga siis pole mõtet teha nägu et hoolid nälgivatest vanuritest.Nagu ütles OÜtajast
    sm Lill,mis on pildil valesti?
    08.06.2017 12:30
    Thule, ma loodan, et sellel õpetajal, kes mind sundis vastu minu tahtmist pioneeriks hakkama on praegu häbi. Ta oli ju räige laste vaba tahte vägistaja.
    Mäletan, et 90% lastest käis koolis kaelas kortsunud ja räpane kaelarätt, mida kutsuti kaltsuks. Auasi oli siduda see kaela vale sõlmega, sest "õige sõlm on nii keeruline!" Tänaval kandsid kaelarätti ainult venelased. Ma arvan, et ma oleksin praegu piisavalt kuri, et öelda midagi neile praegustele kameeleonpatriootidele, kelle kaelarätid olid puhtad, triigitud ja seotud kaela õige sõlmega. Me irvitasime juba siis nende üle.
    Mina olin vist (? ) ainuke oma klassist, kes astus pioneeriorganisatsioonist ka ametlikult välja. Kui ajad läksid vabamaks, siis esitasin avalduse. Mõne aja pärast küsisin pioneerijuhilt, kas see avaldus on rahuldatud. Ta vastas jaatavalt. Teised on vist siiani pioneerid. :))
08.06.2017 05:41
Paar päeva tagasi DEFI meelelahutusrubriigis "Lapsesuu" võttis 4 aastane Martin vanaduse "tabavalt" kokku nii- "Vana inimene on see kes tööd enam teha ei taha, aga ära surra ka ei viitsi". Küllalt tabavalt käib see ka 40+ sissesõitnute keeleõppe kohta
08.06.2017 08:00
Mis sel Marjul nüüd hakkas? Juhtus üle hulga aja Eestis käima või?
08.06.2017 08:01
Ongi julm. Isegi, kui lähed arsti juurde, siis esimene küsimus ei ole, mis teid vaevad, vaid see, et kuulge, vaadake ikka passi ka. Kas on ikka mõtet arsti juurde tulla ja tema kallist aega raisata.
    08.06.2017 10:12
    Just nii ongi Duura. Mõni arst vaatab mind kui kõige suuremat massimõrvarit, et ma julgen neid tülitada. Täiesti tõsiselt, kui saaks vaid selle surmava ravimikoteili ja ise endale lõpu teha, ei tülitaks rohkem kedagi. Ei tea kas seda, kui arst need ravimid välja kirjutab (teadlikult), loetakse passiivseks eutanaasiaks? Aga kui inimesel lastakse lihtsalt valudes piinelda ilma midagi tegemata, milleks seda loetakse? Kui mule öeldakse EMOs paleve peale valuvaigistit saada, et valuvaigisti võtmine on igaühe vaba valik, aga neil seda anda ei ole, range kokkuhoid, kui käia suudad ja tahad mine osta apteegist! Ja kui raha ei ole kõnge tänaval!
    08.06.2017 18:13
    Tore, mul pole passi ollagi, mida ma vaatan, ID koodi, oi kuramus, see on nii pikk, et kohale ei jõua. Pilt on kah 10 a vana.
08.06.2017 08:03
Jah sm Lauristin. Ja see on tingitud sotsidest homomultikulristide poliitikaga, kus esikohale seatakse seksuaalerivajadused ja migrandid selle asemel, et vaadata kuidas pakkuda inimväärset elu mei omadele eakatele.
08.06.2017 08:29
See on küll täpseltöeldud.Ja see noortekultus algas kohe uue riigi tekkimisel Mart Laari valitsuse saabumisega,mis andiski selle signaali. Tööpakkumisi hakati tegema ainult kuni 35 aastastele. Sellest vanemad said ka tööle,aga siis,kui keegi tuttav sokutas või oli ise eesotsas.
    Näita vanemaid (1) Laadin kommentaare...
    08.06.2017 11:34
    Keegi Delfi/Epl/Maalehe tsensor, ilmselgelt noortekultuslane, on kustutanud mu kommentaari, mis tuvastas Olga-Marju Laurisini noortekultusliku ideoloogia politrukliku järjepidevuse, mida sm ML ise siin oma ilge silmakirjalikkusega varjata loodab.
    08.06.2017 11:41
    Veike maybe-not-so-fake-news ka:

    Doom-pial käivad sahinad, et Esimees Nestor peab läbirääkimisi Ariadne Grande omanikega, et tuua pedoestraadistaar kohalike valimiste kampaaniasse sotside Tartu esinumbrile kampaaniat tegema.
    08.06.2017 18:26
    Õige jutt, mu tuttavad, 35+ mehed, kõvad ehitustöölised, ei saanud enam tööd, kuna tööandjad kartsid, ehk ütlevad neil südamed või miski muu üles. Nemad olid eluaeg müüre ladunud ja betooni paigaldanud, aga siis tuli küprokpoiste aeg ning sitakeeramine neile algas. Suurest masendusest on üksjagu neid end surnuks joonud ja allesjäänud vegeteerivad ehk käivad kalal.
08.06.2017 08:47
Kes tegi? Ise tegi. Sotsiaalminister Lauristin.
    08.06.2017 12:30
    Ühesõnaga mida tegi Marju siis kui valitsuses ja ministritoolil istus?Nüüd on
    tulemused näha ja tuleks võtta vastutus ning loobuda halva töö eest saadud
    ebaõiglasest personaalpensionist.
08.06.2017 09:02
Marju Lauristini puhul häirib kõige rohkem see, et meie üks staažikamaid poliitikuid, lugematu arv otsustavatel toolidel istunud inimene, taandab ennast vastutusest ja näitab eemalt näpuga.
08.06.2017 09:16
Eestlased ongi julmad.
08.06.2017 09:28
Hää Marjustin... kui hakkaksin tegema nimekirja nendest kelle vastu praegune ühiskond julm on... siis ("Kevade" köstri sõnu kasutades) "läheks Jumala päike enne looja, kui selle nimekirjaga valmis saaks"... Parafraseerides kunagist menureklaami: "Kui sa pole püsiväärtuseid lammutav "salliv" - siis pole sind olemaski"...
    08.06.2017 10:21
    Ilmekas näide sest julmusest (lähiminevikust) - mida tehti täiesti ilmsüütu ja tubli Eesti Naisega - Siiri Oviiriga - kes "julges" lihtsalt järgida aastaid kestnud Naisliidu statuuti. Ehk kinnitades (seda mingitel põhjustel just SEL aastal rünnanud) "sallivatele", et Naisiliidu statuudi järgi peaks igal aastal nn "aasta emaks" valitav IDEAAL(ne) ema olema abielus. Ja mis juhtus??? Sic! Oma "abistava käe" S. Oviiri mõnitamisel ja muttatampimisel ulatas mh "lahkelt" ka maksumaksja raha eest ülalpeetav ERR...
08.06.2017 09:30
Vikipeediast:
Ühiskond on inimeste kooselu vorm ja sellest tulenevate sotsiaalsete suhete ja institutsioonide kogum.
Lähtuvalt toidu tootmisest hakkasid inimesed moodustama ühiskondi u 10 000 aastat tagasi. See viis jõukuse ja pärimiseni. Rohkem jõukust tõi kaasa rohkem võimu ja tekkis ühiskondlike tegevuste astmestus.
Definitsioone
Ühiskond on inimtegevuse keskkonna mittelooduslik osa – kõik, mida ei saa põhjendada loodusseadustega
Inimkäitumise kognitiivne ja normatiivne raamistik.
Kindlaid reegleid järgiv ja omavahel seotud inimkooslus.
Ühiskond on ennast taastootev inimkooslus, mida iseloomustab kindel asukoht, ajaline püsivus ja jagatud eluviis.
Ühiskond on inimgrupp, kelle vastastikused suhted on organiseeritud ja struktureeritud kultuuri poolt ja kultuur on see, mida inimene teeb ja millel pole bioloogilist ega geneetilist alust.
Ühiskond tähistab inimorganisatsiooni süsteemi, institutsionaalset raamistikku, mille üheks elemendiks on riik.

Ei oska enne kommenteeridagi artiklit, sest ei ole täpselt paika pandud mõistet "meie ühiskond". Kes on need "meie" ja kus on piirid. Kas "meie" on Eestimaa või Euroopa Liit või kogu maakera rahvastik koos? Kui tervik on piiritletud, saab alles seda hakata vaatlema osadena nendes piirides ja saadud vaatlustulemuste alusel teha järeldusi, otsuseid. Vastasel korral on praeguste otsustajate tegevus ainult üldised sõnad, millised kutsuvad mingile tegevusele, vastutuse pool aga on aga kusagil mujal. Helge tuleviku poole või igavese elu riiki kutsumine aga lummab ja eestvedajad oskavad seda edukalt teatud aja jooksul ära kasutada, kuni krahhini. Kui ühiskond on julm ja seda toob esile isik, kes on olnud eesotsas, kas see on siis juba krahhi ilming? Kui "meie ühiskond" oleks selgemini defineeritud, piiritletud, saaksime aimu mõeldud asjade ulatusest, suurusest. Praegu jääb palju asju kusagile paljude sõnade udusse. Väga raske ja laialivalguv mõiste on ka "julm". Mida on konkreetsemalt mõeldud, kui ühiskond on julm? Selle julmuse kriteeriumid? Kas ühiskond saab olla julm vaid ühe osa oma inimestest liikmete suhtes? Ühiskonda, kui sellist, vaataksin mina näiteks tervikuna ja kui selles tervikus on osa "julm", siis ei saa see olla ainult näiteks vanade suhtes, vaid on tervikuna julm kõigi suhtes, sest vanad-noored on ju enamasti seotud omavahel väga tihedate seostega. Väidan, et julmus ühe seoses oleva osa vastu avaldab mõju ka teisele osale.
08.06.2017 09:31
"Kui kodus lõppes sai ja või
Siis isa punalipu välja tõi!"
"Valige seltsimees Marju Tartupeaks
Kohe läheb kogu Eestis elu heaks!"
Ainult Leninlased lauristinid,anveldid ja ossinovskid päästavad vanurid julmustest.Punarattad veerevad niisama edasi-tagasi,tekitades tühja kõminat.
08.06.2017 09:40
Ja seda saavad poliitikud sageli ise aru alles siis, kui nende endi poolt istutatud süsteem neid vastava vanuse puhul kohtleb. Ja siis tasuks küsida, miks jooksevad noored Eestist ära? Sinna, kus riik toetab lastega perekondi ja pensionäre, erivajadustega inimesi. Kas riik ei peaks seisma hea nende eest, kellel on suurem koorem kanda kui neil, kelle igapäevane olukord ei vaja sellist valmisolekut aitamiseks?
08.06.2017 09:59
Eks see ole mõnes mõttes ka tõsi ja paljuski on see tingitud sellest, et otsustajatel või olla küll uhke nimetusega diplom, terav keel ... oskavad teha tähtsat nägu, kuid mis puudub, see on igasugune töö -ja elukogemus. Vahel koosneb terve valitsus poodi ja arsti mängivatest jõmpsikatest. Isegi siis, kui vanust nagu juba oleks, siis tegelikku elu nad pole kunagi tunda saanud. Ainulaadsed wunderkindid ... päält kooli partei, siis juba kellegi nõunik (mis.nõu annab?), seejärel kõrge ametnik või "kogenud poliitik" riigikogus ... ja sealt see tuleb - igavene lapsepõlv - tähtis nägu, moodsad oskussõnad ja lõputu tühi jutt ... tühi kott! Ja nemad siis seal otsustavad kui palju raha eest lihtrahvas söönuks peab saama, lapsed ju teavad, kuda lapsi kasvatada, toita, katta ... kui issi-emme-vanaema-vanaisa sundisivad omal ajal aias rohima või koguni tikreid korjama, siis nüüd maksame kätte - need, kel aias tikripõõsad, nemad lapsi lapsendada ei tohi! (pärit ERR saatest).
Aga noh, küllap tasapisi võetakse riigiametnikeks ka haritud ning elu -ja töökogemustega inimesi, kes on loomupärasel viisil arenenud ... sealjuures olles ja jäädes läbinisti ausaks inimeseks.
Elame, näeme.
08.06.2017 10:26
Mina jällegi ei arva, et eesti keelt mitteoskav ida-virulane on Eestile vajalikum kui eesti keele omandanud lõunaeurooplane või latiino. Loeb ikkagi suhtumine omariiklusse, põliselanikesse ning usust tingitud "kiiksud".
08.06.2017 10:29
Hakkab valimispropakanda saasta tulema. Ei ole meil vanadel inimestel häda midagi , pension on vähe vöitu aga elada vöib
08.06.2017 11:09
Jah, ma olen nõus, et Eesti ühiskond on julm vanade suhtes. Meil ollakse kõigi suhtes pigem julm, lapsed ja noored on nüüd eristaatuse saanud, see on selgeks tehtud, et nad on meie kõigi jaoks tähtsad, ja jumal tänatud. Aga julmus, ka vanade suhtes, seltsimees Lauristin, ei ole tingitud sellest, mida tegi üks või teine minister või valitsusejuht Eesti Vabariigis, vaid sellest poolest sajandist, mil eesti rahvale surus punast võimu peale Teie ema ja tema kaaslased. Julmus oli nõukogude ühiskonna igas nahapooris. Kui ma esimest korda, noore täiskasvanud inimesena, 1980. N. Liidust väljas sain käia, Rootsis, oli see, mis mind kõige enam vaputas, (sügava) puudega inimesed oma ratastoolidega linnaruumis. Meil hoiti neid kõiki silma alt ära, ratastoole polnud ka. Kui Eesti oleks arenenud pärast sõda edasi nii nagu enne seda, oleks ka meil normaalne lääne demokraatlik ühiskond ja oleks muude asjade hulgas arenenud viisakam, sõbralikum ja hoolivam suhtumine muu hulgas ka vanadesse. Mis meil praegu käib on ikka alles vigade parandus ja püüame koos, et ta läheks võimalikult kiiresti ja hästi. Vanadel endil tuleb olla rohkem "pildil" ja näidata ühiskonnale, et neil on ka teisi huvisid kui viriseda ja oma haigustest rääkida. Nagu kunagu ütles mu üks elukogeud tuttav - ei ole passiivset võrdõiguslikkust!
    08.06.2017 14:03
    Kui need nüüdseks vanad inimesed oleks teinud palju lapsi, siis oleks ka noored enamuses kuid lapsed jäid tegemata ja nii ongi vanad isekeskis, noori ei olegi. Julm ei ole mitte Riik vaid selle elanikud.
08.06.2017 11:13
Kuule, sa oled ise ka süüdi selles, mäletan hästi kuidas 1993 aasta talvel pensionärid tahtsid sulle tuule alla teha, oled ise olnud vastutavatel kohtadel ja vastutad selle eest. Sinu muretsemist terve mõistusega inimene ei usu.
08.06.2017 11:18
Kas valimispropaganda käivitus? Mida teab kommunistide võsuke meie elust, ta ei tea kui raske oli tänaste, 70+ inimeste, pensionäride lapsepõlv, kui palju me töötasime lastena kolhoosipõllul, ikka selleks, et saada kooli minekuks riided selga ja tanksaapad jalga- Marju ei tea nendest muredest mitte midagi, tema kodus ei tuntud millestki puudust, täna elame meie kasinalt toime tulles, ka sellest ei tea tema midagi, miks ta nüüd tahab hakata pensionäride eestkõnelejaks, ise ta seda eestkõnet ju ei vaja, tema sissetulek on piisav priiskavaks eluks, tema eestkoste ei paranda meie elujärge, elagu oma suure pensioni ja veel suurema palga peal ja ärgu tehku nägu, nagu ta muretseks tavaliste vanurite pärast. Küllap meilgi hing sees püsib, kaalukategoorias jään oma 63-65 kg kindlalt talle alla, aga ega nälga ka ei sure.Kallid pensionärid, mõtleme enne, kui hääletame, kas tõesti on meil meelest läinud see, kes need pensioniseadused kokku soperdasid ja kes neile " rahvasaadikutele" nii roosilise pensionipõlve kindlustasid!?
08.06.2017 12:17
JAH! Silja Valdneril on tuline õigus! Iga sõna tema kommentaaris peegeldab seda olukorda ,mis on tabanud meid 70+.pensinäre.Ka mina oma abikaasaga oleme teinud
tööd kahe peale 100a,kuid pension mõlemal alla keskmise.Ja pensionisüsteemi loojateks 90 aastatel olid Lauristin ja Nestor.EI !!! HÄÄLED NEILE VALIMISTEL.
1 2
Jäta kommentaar
Oled sisse logimist nõudvas kommentaariumis, anonüümseks kommenteerimiseks vajuta siia
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega