Eesti Laevaomanike Liidu tegevjuht Enn Kreemi sõnul on Eesti ECSA liikmena osalenud Euroopa laevanduspoliitikas juba üle kümne aasta. „Iga-aastane merenduskonverents on kujunenud peamiseks diskussiooniplatvormiks ning kokkusaamiskohaks, kus laiemalt arutada Eesti merendusküsimusi ja rahvusvahelist problemaatikat,“ ütles Kreem.

Rahvusvahelist merenduskonverentsi on Eestis korraldatud alates 2005. aastast ning selle aja jooksul on konverentsil osalenud pea 2000 merendus-, transpordi-, avaliku- ja akadeemilise sektori eksperti rohkem kui kümnest riigist. Merenduskonverentsiga tähistatakse Maailma merepäeva (World Maritime Day).

Kreemi kinnitusel on Eesti merenduspoliitika eesmärkide realiseerimine kõigi osapoolte huvides, selleks on Riigikogu vastu võtnud dokumendi „Eesti merenduspoliitika 2012-2020“.

„Dokument läbis võimsa majakana Riigikogu, kuid selle realiseerimisprogrammi ümber hakkas tekkima kerge vine, mis pikapeale muutus paksuks uduseinaks. Kuidas seda udulaama hajutada, et merenduse arengut juhatavad majakad selgemini näha oleks — see on nii ettevõtjate, kui avaliku sektori ühine mure,“ märkis Kreem.

Merenduskonverentsil on kavas ettekanded Helsingi-Tallinna tunnelist, Rolls-Royce nägemus meeskonnata automaatlaevadest, merenduse prioriteetidest ja väljakutsetest seoses Eesti EL eesistumisega, mereala planeeringust, mereharidusest ja merekultuurist.