13.05.2010, 00:00
Mida me tegelikult sööme omamärgitooteid ostes?
Mis ühendab Säästu, Rimi, Optima Linija, Rainbow ja Selveri kaubamärke? Kõik nad kuuluvad kaubandusketile, nende tootjad on varjatud saladuselooriga ja pakendil on kirjas vaid päritolumaa.
FOTO:
Maaleht uuris, mida sisaldavad ja kus on valmistatud poekettide omatooted ning kas need aitavad ostjal raha säästa. Eestis on private label ehk omamärgitoode alles viimastel aastatel hakanud hoogu koguma, moodustades mõne protsendi siinsete kaubanduskettide käibest. Kuid see osa kasvab jõudsalt. Tõsi, on ka neid, kes vooluga kaasa ei lähe. “Eestis on palju kvaliteetseid bränditud tooteid,” põhjendab 22 Comarketi kauplust ühendava ABC Supermarkets tegevdirektor Ando Nõupuu seda, miks neil pole omamärgitooteid. Rimi kuu aja tagune lihasaaga tõstis kogu teema laiema avalikkuse huviorbiiti. Sellega seoses said toitu ka kaubanduskettide omatooteid puudutavad müüdid omamärgitoote odavusest ning samaväärsest sisust tavatoodetega. Kas need ikka vastavad tõele?