Esialgu 40 000 krooni välja ladunud talunik viis pere tõesti ka Tenerifele, kuid muidugi mõista mitte tasuta - piletite eest tuli endal maksta.

Et mitte kaotada seniinvesteeritut, pani mees osakutesse veel 100 000 krooni, lootes nii saada osalust, mida on kerge igal ajal taas rahaks teha.

Nii ongi puhkuseosakutega liimile läinud Vackermanni puhul eriline summa suurus - aastate jooksul investeeris ta puhkuseosakutesse kokku üle 150 000 krooni ja see summa kasvab pidevalt, sest talt nõutakse regulaarset hooldustasu.

2001. aastast alates on tarbijakaitseametisse laekunud 14 kaebust Holiday Clubi klientidelt, kus kurdetakse agressiivse müügitehnika üle ning kus korduvad fraasid: "kaotasin mõtlemisvõime", "olin lõpuks kõigega nõus", "allkirjastasime leppe hetkeemotsioonide ja väsimuse ajel".

"Tarbija viiakse peale mitmetunnist esitlust sellisesse seisu, et ainuke võimalus sealt ruumist välja saada on lepingu sõlmimine. Ja kui see leping on sõlmitud, siis tahetakse kohe saada ka sissemaksuraha," kirjeldab tarbijakaitseameti kõneisik Hanna Turetski.

Holiday Clubi Eesti filiaali juhi Jaanus Kuke sõnul on Vackermanni pretensioonid põhjendamatud ja ebaadekvaatsed, sest keegi ei sundinud meest osakuid soetama.

"Ka mina ostsin Tallinki aktsiaid ja tahaks neist nüüd selle hinnaga lahti saada, "Pealtnägija" võiks minna samahästi ka Enn Pandi juurde," märkis Kukk, kelle sõnul ongi praegusel raske midagi müüa.

Ainus kasu, mis Vackermann tehingust reaalselt sai, on väike Tnerifelt toodud palmibeebi, mis kodus ilusti juured alla võttis ja kasvama läks.