Insener Carl (Karl) Friedrich Benzi kolmerattaline bensiinimootoriga sõiduk.

Autol on terastorudest raam ja bensiinimootor — ühesilindriline, neljataktiline, silindrimaht 954 cm3, võimsus 0,8 hj ehk 0,6 kW, pöörlemiskiirus 400 p/min, vesijahutus, jõuülekanne tagaratastele rihma ja ketiga.

Hiljem valminud mudelid 2 ja 3 arendasid võimsust 1,1 ja 1,5 kW ning kiirust kuni 16 km/h.

Paraku ei tahetud sõiduvahendit osta — kaheldi selle töökindluses. 5. augusti varahommikul 1888 istus Benzi hakkaja naine Bertha salaja autosse, võttis pojad Eugeni ja Richardi kaasa ning jõudis mööda auklikku teed päikeseloojanguks oma sünnilinna Pforzheimi 106 km kaugusel.

Sealt saatis ta mehele telegrammi, mis kinnitas, et ajaloo esimene pikk autosõit on tehtud. Naisterahva kohta toona uskumatu tegu lõi kõvasti laineid ja Benzi äri hakkas õitsema.

  • 22. VII 1894 peeti maailma esimene autovõidusõit — 127 km Pariisist Roueni.

Võitjaks tuli Daimleri 3,5 hj bensiinimootoriga Peugeot Phaeton, mida juhtis Georges Lemaitre. Aeg 6:51.30 ja keskmine kiirus 18,52 km/h. Esimesena jõudis ajaga 6:48.00 küll finišisse Albert de Dioni aurutraktor, kuid žürii diskvalifitseeris selle kui liiga raskesti juhitava — kaasa sõitis katlakütja.

  • 4. IX 1896 nähti esimest korda autot Tallinnas. Kopli tänaval demonstreeris 1894 tootma hakatud Benz-Velot ärimees ja jalgrattavabrikant Johannes Schümann.

  • 29. IV 1899 ületati 100 km/h. Belglane Camille Jenatzy saavutas Achères’is elektriautoga La Jamais Contente 105,88 km/h. Autol oli kaks 200 V pingel töötavat 25 kW mootorit.

  • 15. X 1997 saavutas britt Andy Green USAs Black Rocki kõrbes 1227,985 km/h ja ületas esimesena helikiiruse maa peal.

Kilomeetri läbiks maailmarekordiauto 2,93 sekundiga ja Tallinnast Tartusse sõiduks kuluks sellise kiirusega tubli 9 minutit, kui vaid vahepeal kiiruse ületamise eest kinni ei peeta.

Rekordiauto Thrust SSC (Super Sonic Car — “üle­helikiirusauto”) on 16,5 m pikk, 3,7 m lai ja kaalub 10,5 t ning selle kaks mootorit koguvõimsusega 75 000 kW kulutasid 18 l kütust sekundis (mis teeks 5500 liitrit 100 km peale).

  • Praegu on maailmas on üle 600 miljoni auto, mis põletavad aastas üle miljardi m3 bensiini ja diislikütust.

2007. a toodeti maailmas 73,3 mln, 2008. a 70,5 mln, 2009. a 61 mln autot.

Suurimad autotootjad riikide seas olid 2009. a Hiina — 13,8 mln, Jaapan — 7.9 mln, USA — 5,7 mln, Saksamaa — 5,2 mln, Lõuna-Korea — 3,5 mln, Brasiilia — 3,2 mln autot.

Kõigi aegade enim müüdud mudelid on Toyota Corolla, Ford F-seeria (pikap), Volkswagen Golf, Volkswagen Käfer (Põrnikas), Ford Escort, Fiat 124.

  • 1997. a valis UK ajakiri Classic & Sports Car maailma kõige ilusamaks autoks Bugatti Atlanticu. Järgnesid Jaguar E-Type ja Alfa Romeo 2900.
Bugatti Atlantic

  • 5. V 2010 müüdi USA oksjonimajas Gooding & Company 1936. aasta Bugatti 57SC Atlantic 30 kuni 40 mln dollari eest nimetamata ostjale. Praegu on maailma kõige ilusam ja kallim auto Mullini automuuseumis Californias. Kolmest (koos prototüübiga neljast) toodetud Atlanticust on alles kaks.

Bugatti Veyron