Pangatöötaja kaasabil saavad ka vanemad inimesed elektrooniliste pangateenuistega sinasõpruse sõlmitud. Seevastu kontoris tehtud maksete osa väheneb järjest.

“Pangatöötaja peaülesanne on inimesi õpetada, juhendada ja julgustada,” leiab Palmar. Näiteks paljudele vanematele klientidele on omal ajal antud Swedbanki netipanga paroolikaart, kuid seda pole inimesed siiani kasutanud. Pangatöötaja soovitab selle kontorisse kaasa võtta ja sealses kliendiarvutis on siis võimalik maksed ära maksta, küsides vajaduse korral nõu ja abi. Paljudel pole ju kodus internetiühendust, kuid netipangas arveldamine on tunduvalt odavam, kui kontoris makstes.

Tegelikult on paroolikaardil kirjas ka telefoninumber, millel helistades on võimalik telefoni teel teha kuni 200-euroseid makseid, kuid tihti ei olda selle võimalusega kursis. Tõsi, iga makse puhul tuleb arvestada enam kui euro suuruse teenustasuga, nagu ka pangakontoriski.

“Samas ei pea riideid selga panema ja välja minema, arved saab kodus kohvitassi juures makstud,” toob Anu Palmar välja eelise. Lisaks toimib see teenus ööpäev läbi.