E-Piima jaoks valmistab muret see, et arvestatav osa varutud piimast saabub Põltsamaale Viljandi maantee kaudu. Kuigi kiireim tee tööstusesse viib üle Põltsamaa suure silla, on ettevõte sunnitud sillale seatud piirangute tõttu tegema põike Tallinn-Tartu maanteele ja ületama sealt kaudu Põltsamaa jõge.

„Kui liidame kõik igapäevased ümbersõidud ja teeme arvestuse aasta lõikes, on tulemus arvestatav lisakulu,“ ütles E-Piima juht põltsamaa.info-le. „Kindlasti on sillast ülesõidu-piirangul oma argument, kuid kutsun siinkohal Põltsamaa linnavalitsust arutama tõstatatud probleemi ja leidma lahendust tekkinud olukorrale, mis takistab kogumisautodel kasutada lühimat ja kiireimat marsruuti.“

Suure silla seisund on halb, märgivad ehituseksperdid. Ekspertiisi silla ehitustehnilise seisukorra kindlaks tegemiseks on tänaseks läbi viidud kaks korda: 2009. ja 2013. aasta suvel. Ekspertiisi tulemusena oli silla seisukord halb juba 2009 aastal. Viimase viie aastaga on see ainult halvenenud ja tänaseks vajavad põhikonstruktsioonid väljavahetamist.

Lootust silla rekonstrueerimiseks annab Jõgevamaa konkurentsivõime tugevdamise kava, kus Põltsamaa suure silla rekonstrueerimine leidis toetust.

Põltsamaa linna vasak- ja paremkallast ühendav paissild ehk suur sild on ehitatud 1962. aastal ning tänaseks päevaks on sild amortiseerunud ning vajab rekonstrueerimist. Sillal ei ole tema kasutuses oleku ajal teostatud kapitaalremonti. Ekspertiisi kohaselt on silla talad avariiohtlikus olukorras, eriti ohtlikud on kõnniteed ja autode liiklusele on kehtestatud 20 tonni piirang.

Rekonstrueeritavat silda ületas oktoobris 2014 läbi viidud loenduse kohaselt keskmiselt ööpäevas tööpäevadel 3100 sõidukit ja puhkepäevadel 2500 sõidukit.