Skeem on lihtne, üle piiri käiakse peamiselt vanemate saksa sõiduautodega või ameerika bussidega, millel on suur kütusepaak. Peaaegu tühja paagiga sõidetakse üle piiri, tangitakse masin täis ja sõidetakse tagasi Eestisse. Siin lastakse paak tühjaks ja kütus müüakse maha. Aga juba õige varsti on oodata, et selline kaubandus väheneb.

"Veel käesoleva kuu jooksul paneme kokku üldise kontspetsiooni, mida ja kuidas hakkame tegema selleks, et piirata seda ikkagi suhteliselt massilist kaupade sissevedu Venemaalt. Jutt ei käi ainult kütusest, vaid ka alkoholist ja tubakast," rääkis rahandusministeeriumi tolli- ja aktsiisipoliitika osakonna juhataja Marek Uusküla.

Uusküla sõnul on detailidest veel vara rääkida, kuid variante on mitmeid. "Näiteks kui me räägime piirangust, siis koguseliselt on üsna keeruline seda piirangut kehtestada, küll aga saab piirangut kehtestada tulenevalt isiku või isikute viibimisest välisriigis. Ka seal on mitmeid variante, kõige kasutatavam on vast ajaline piirang isiku viibimisele välisriigis, mis tähendab seda, et näiteks isik peab olema olnud kolmanda riigi, antud juhul siis Venemaa, territooriumil näiteks vähemalt 12, 24 või 48 tundi. See on n-ö otsustamise koht."