Rail Balticu arendaja: otsused ei tohi sündida kabinetivaikuses

 (10)
Raplamaal asuv Pihali uuringuruum,  karjäär, Rail Baltic, kaevandus
Raplamaal asuv Pihali uuringuruum, vana karjäär, Rail Baltic, kaevandusFoto: Sven Arbet

Rail Baltic Estonia OÜ peab oluliseks, et trassi ehitusel kasutatav maavara pärineks karjääridest, mille kasutuselevõtul on järgitud kehtivaid keskkonnanõudeid.

Keskkonnanõuete kohustuslikuks osaks on eeldatavalt oluliste mõjudega tegevuste puhul keskkonnamõjude hindamine ning hindamise tulemustega arvestamine loa väljaandmisel.

Neljapäeval Maalehes ilmunud artiklis "Vaiksete metsatalude elanikud avastasid end äkki Rail Balticu kaevanduste uuringualast" viidatud juhul, ei tohi otsuseni jõuda pelgalt kabinetivaikuses – võimalik tulevane kaevandusala on piisavalt suur, see piirneb looduskaitseseaduse alusel kaitstavate aladega ning kuulub lisaks ka rohevõrgustikku.

Seega peab kaalutlus olema põhjalik ning otsustusprotsess tuleb kaasata ka kõiki, keda mõjud puudutavad või kellel on põhjendatud huvi kaasneda võiva keskkonnamõju vastu.

Nii loa taotleja kui väljaandja peavad arvestama kaasnevate mõjudega ning sellest tulenevalt võimalusega, et oluliste mõjude puhul ei pruugi loa väljaandmine olla põhjendatud.

Toimetuselt: Vastukaja autor ütleb, et ei tohiks otsuseid teha pelgalt kabinetivaikuses, aga antud juhul kohalikule rahvale just tundub, et nii neid otsuseid, mis nende elu järgmised aastad mõjutama hakkavad, just teha üritataksegi. Aluse selliseks kartuseks annab tõsiasi, et planeeritava uuringuala ümbruses elavatest inimestest teavitati vaid kolme, kuigi seal elab vähemalt kümmekond peret. Ja ka nende puhul saadeti vaid lakooniline kiri plaani kohta, igasugused skeemid, seletuskirjad, juba tehtud alusuuringud jmt tuli asjaosalistel ise internetisügavustest välja kaevata või ametkondadest välja nõuda.

Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare