Isegi veneaegse kahesillaveoga GAZ 66-ga ei pääsevat lumest läbi. Nii ostetigi meestele räätsad. “Ühest liini otsast teise tuleb ära käia. See ei ole muul moel võimalik, kui vaid jalgsi. Kui mees käib päevas ära kolm kilomeetrit, on ta omadega üpris otsas,” selgitas Mägi.

Üle kahe kilomeetri korraga tema sõnul elektrikutel läbi metsatuka lumes sumbata ei tule, sest lähimale teele saadetakse paariline autoga teiselt poolt vastu. Kui rike on üles leitud, sõidetakse sinna kohale traktoriga, millel tõstuk peal. “Päris ilma tehnikata ikkagi ei saa. Kaasa tuleb võtta jalarauad, saag ja muud tööriistad. Ega koos nendega kilomeetri jagu ära käia jaksa,” lausus hooldustööde juht.

Auriga keskuses asuvast Artima kalandus- ja jahipoest öeldi Meie Maale, et ostjad on räätsasid küsinud päris palju kordi ja need olid pärast lume tulekut hästi minev kaup.

Kohevas lumes vajuvat räätsad kümmekonna sentimeetri jagu, kuid pärast vihma järgnenud külmetamist lumele tekkinud koorik pidi räätsade kasutajaid lumel ilusti kandma.