Sellega lähevad seadustega lubatust üle nii autorongi pikkus kui lubatud suurim kaal. Kraanat ja selle teljekoormusi kaaluti nii lisaseadmetega kui ilma eelmisel nädalal kahel päeval ja nüüd teeb autoregistrikeskus maanteeametile uue taotluse.

“See on Saksamaal toodetud autokraana ja me oleme ka Euroopa Liidu maa, miks sellega siin normaalselt tööd teha ei saa, ma ei saa sellest aru. Oleks, et Ameerika või Jaapani masin, siis teine asi,” rääkis Kirs Meie Maale. Tema soov on, et kraana vasturaskuste vedamiseks ei peaks eraldi veoautot tellima.

Lääne Regionaalse Maanteeameti Kuressaare esinduse liikluskorralduse osakonna peaspetsialist Aivo Tasane ütles, et selline juhtum on esmakordne maakonnas.

“Lubatud massi juba ületab, mees tahab veel üle. Mõõtsime ka haagise ära, see läheb 60- sentimeetriga lubatud autorongi pikkusest üle. Oleme talle püüdnud selgitada, et enne pole mõtet lisakulutusi teha, kui maanteeametist tuleb taotlusele vastus. Kirs on juba haakekonksu kraanale taha pannud, kas ta aga sellega ka haagist vedada saab, mina selles kahtlen.”

Kirs on nõus kasvõi ise ehitama kolmesillase haagise, et sellega saada lubatud suuremaks kogumassiks 44 tonni. Ilma lisaraskusteta kaalus tema kraana 33, 38 tonni ja lisaraskustega 37,94 tonni.

1996. aastal valmistatud autokraana Faun ATF 50-3 töötas esimesed kümme aastat Soomes ja seal oli tema lubatud mass 39 tonni, siin aga 36 tonni.

Olukorras, kus teedel sõidab küllalt erilubadega raskesõidukeid, ei saa kraanajuhi meelest rääkida ka teede lõhkumisest. „Lubage mul normaalselt tööd teha,” palus mees.