Nokia on aastakümneid olnud Soome majandusedu sümbol. Väikses põhjamaises riigis sündinud ettevõte vallutas kogu maailma, sellest sai imetlusobjekt nii Euroopas, Ameerikas kui ka Aasias.

Nokia telefon oli staatuse sümbol paljudele selle maailma rikastele ja vägevatele. President Lennart Meri sõnastas Eesti edu retsepti - peame leidma oma Nokia.

Oleme seda aastaid otsinud, kuid pole leidnud, kuna eesmärk on olnud liiga kättesaamatu, liiga ambitsioonikas.

Maailmamajandus on jõudnud ajaloo suurimasse kriisi ja nüüd on meil esimest korda võimalus president Meri helesinise unistuse saavutamiseks.

Eesti Nokia on meile lähemal kui kunagi varem. Meie ainsaks ülesandeks on see arvukate kandidaatide hulgast välja valida.

Kui veel kümme aastat tagasi otsisime Eesti Nokiat kui edukat, üha innovaatilisemate toodete ning pidevalt tõusva aktsiaga, maailma vallutavat ettevõtet, siis nüüdseks on olukord muutunud.

Selleks et Eesti saaks oma tõelise ning täiesti kaasaegse Nokia, peab firma vastama järgmistele nõuetele:

- firma tootearenduse katsetused jooksevad järjepidevalt liiva - iga uus toode on eelmisest tunduvalt viletsam;

- tooted ei ole konkurentsivõimelised isegi koduturul, tarbijad eelistavad teiste firmade analoogset toodangut, selle puudumisel aga jätavad toote üldse ostmata;

- firma toodete müük langeb vähemalt 24 protsenti aastas;

- firma on turu vajadustele reageerimisel nii loid kui vähegi võimalik, andes eelise oma konkurentidele;

- firma kahjum kasvab nädalast nädalasse ning püstitab vähemalt neli korda kuus ajaloo suurima kahjumi rekordeid;

- firma aktsia langeb igal hommikul pärast börsi avamist vähemalt 4,52 protsenti.

Loodame, et Soome kuulsa Nokia eeskuju innustab üha enam ja enam Eesti ettevõtjaid endale järgnema.

Kümned Eesti Nokiad ootavad leidmist.

PEKKANISKA KANAMUNA

komisjoni esimees


KOKSTI

Limerik

Käis Londonis võistlus, mis tee

on parim, kas orgkomitee

või kõnni- ja sõidu-

või Hiina, kuid võidu

ja kulla seal sai dekoltee.

A. ITSKOK



VILDE VAADE

ANTON VILDE

rattakellamees

Ei mina julge enam jalgrattaga sõita.

Ükspäev pidas politseinik mu külast alevikku viival inimtühjal kergliiklusteel keset päeva kinni ja ütles, et kui ta mind järgmine kord rattasadulast leiab, on mul trellide taha nari ja supi peale minek. Mul läks selle jutu peale ärevusest-erutusest kõht lahti.

Mul pole rattal signaalkella, aga ilma selleta enam tänapäeval sõita ei tohi - sest see on väga ohtlik eeskätt iseendale, jalakäijatele ning sõidu- ja veoautojuhtidele.

Meie kandis ühtegi sellist poodi ei ole, kust signaalkella saaks. Mul tuleb selleks linna sõita. Bussiga aga linna ei saa. Läheksin hea meelega rattaga, aga ei või, kuna pole signaalkella.

Mis nüüd teha, ma ei tea. Ühtegi autot meie külas ka ei ole. Kellel on ratas, sellel pole jälle signaalkella.

Seega ei saa ka naabreid paluda, et nad mulle linnast kella ära tooksid.

Mida küll teha? Helistasin politseisse, et natuke nõu küsida ja aru pidada. Mind huvitab, et kui signaalkella ei ole, kas siis käokella võib lenksu külge panna.

No et kui inimene vastu tuleb, hüppab kägu kellast välja ja ehmatab jalakäijat: "Kuku! Kuku!"

Kui see tehnilistel põhjustel ei sobi, kas tohib ratta külge monteerida seinakella. Kui see ka ei sobi, äkki paneks siis kappkella ratta järel lohisema - kui oht teel, teeb kell tikk-takk-tikk-takk.

Politsei kuulas mu ära ning ähvardas mulle kapo peale saata, kui ma nalja ei lõpeta. Kes siin nalja teeb? Ise ajavad signaalkella taga, ja kui kodanik lisaküsimusi esitab, siis saadetakse kapo kraesse. Ei noh, tere sport küll!

Kui midagi muud üle ei jää, hakkan ise kellameheks oma rattal.

Sõidan, hoian käes kella, ja kui keegi ees töllerdab, siis teen kellega nii kõva lärmi, et ehmatan jalakäijal pissi lahti või halvemal juhul kutsun esile infarkti. Ikka selleks, et seadus saaks täidetud.

Ootan, et kellaandmine saab jalgratturile seadusega kohustuslikuks, nagu ka signaalkella abil jalakäija ehmatamine.

Kui suur on karistus, kui jalgrattur jalakäijast möödumisel signaalkella ei tirista?

Kui rõhk on sõnal "signaal", kas siis jalgrattur signaalraketti tohib kasutada?



VAATAKS TÕTT

TIIT KÄNDLER: "Kui Jesse Owensil oleks olnud 1936. aastal Berliini olümpial võtta tänapäevased jooksukingad või rajakate ja nüüdisteadusele tuginev treeningsüsteem ning võimalik tugevdada oma kurnatud organismi nüüdsete droogidega, võib-olla oleks siis Hitler hoopis hulluks läinud ja sõda olemata jäänud."

Eesti Päevaleht, 26. august 2009



TÕRRE PÕHJAST

Armastus on sport, eriti siis, kui üks kahest seda ei taha.

JEAN YANNE


PAETISME

- Et sääskedest lahti saada, tee neist elevante.

- Tallinn on betoontuvide pealinn.

- Võiksin naisele tähed taevast alla tuua, kuid ta ei lase mind õhtuti välja.

- Vetelpääste soovitab: uppuja, ära haara kinni õlekõrrest, vaid päästerõngast.

JÜRI PAET



AJUTRELL

- OMil diskvalifitseeriti kõik ujujad. Keegi oli basseini dopingut valanud.

- Kui sul on veres hemoglobiini ja uriinis uriini, pole sinuga spordis midagi peale hakata.

- Poksitreeneriga võib vaielda ainult lasketreener.

- Kakeldes on kõige halvemaks vastaseks jooksja. Kui oled temast tugevam, ei saa teda kätte; kui tugevam on tema, ei jõua sa jalga lasta.



TÕSI TAGA

- Riigireetur peab isegi riigihümni ajal istuma.

- Kui kaardimooril pole sõnu, saabub halbaennustav vaikus.

- Kristlikus abielus kehtib põhimõte: üks on naine ja teine on vait.

- Kui ravijärjekorrad ei lühene, hakkavad need hõrenema.

ANDRES ÜLVISTE



PLEKKRAAM

Varsti kinodes: "Tulivesi 2"!

Film elust Eesti idapiiri äärses külas 2010. aastatel, mil paljud hulljulged noored mehed tegelesid riskantse salakütuse veoga idanaabrite juurest Venemaalt.

Keskne tegelane on noor ettevõtlik Eerik Ekström, kelle unistus on osta bensiiniärist saadud raha eest oma vana Volkswagen Passati asemele uus mudel.

Tema teed ristuvad EMTA aatelise ametniku Aleksander Kattaiga, kellel on kindel plaan kütusesmugeldamine otsustavalt lõpetada. Kattai aga armub Ekströmi kihlatusse...

Tallinnfilm, 94 min. Osades: L. Ulfsak, E. Eespäev, E. Ruus, T. Kark, J. Tätte jt.

ARNOLD METS-LAULUKULL