„Halb lugu on see, et ei ole näinud ühtegi hoiatust, et selline “oht” varitseb. Ka ei ole võimalik, et piirates kiirust isegi 30 km/h ratta alt tolmu ei tõuse ja märga üles ei pritsi. Kuna suvel on teeremonte kõikjal, ei ole võimalik neid trasse ka vältida.“

Postitusele reageeris mitmeid inimesi, kel oli sama mure — keegi oli oma naist süüdistanud lausa tsemendi sees sõitmises, sest masinat ei õnnestunud survepesu ja šampooniga kuidagi puhtaks saada. Vähemalt üks auto on vajanud ka värviparandust.

„Sellise teeremondi puhul tuleks juhte hoiatada, et nad teaks kohe peale sõitu auto ära pesta,“ arvas juht Maalehega rääkides.

Tsement on tõesti kasutusel
Maanteeameti lääne regiooni ehitusosakonna projektijuht Urmas Robam ütles Maalehele, et tee-ehitusel kasutakse tõesti tsementi kompleksstabiliseerimistöödel, kus hüdraulilise sideainena on kasutusel tsement või täpsema nimetusena „materjal teede aluste stabiliseerimiseks“ TAS22,5.

Küsimusele, miks inimesi ei hoiatata, et nad saaks oma sõidukid kergemini puhtaks, enne kui tolm kivistuma hakkab, vastas Robam, et tee-ehituslõik on alati tähistatud ka hoitavate tahvlitega „Sõida vasakus reas“, et inimesed ei satuks teele laotatud tsemendile.

„Kompleksstabiliseerimise töödel kasutati liiklusreguleerijaid, kes hoiatasid esimeste autode juhte, et nad sõidaksid aeglasemalt ning ei sõidaks tsemendi sisse,“ väitis ta.

Maanteeameti lääne regiooni ehitusvaldkonna juht Margus Eisenschmidt ütles lisaks, et kompleksstabiliseerimistöödel on sõidukiirus piiratud 30 km/h ning sõites lubatud sõidukiirusega on sõiduki määrdumise oht minimaalne.

Evelin Kütt maanteeameti avalike suhete osakonnast märkis samuti, et amet saatis juuli keskel nii Hiiu- kui Läänemaa kohalikele lehtedele pressiteate, kus oli eraldi lõigus välja toodud, et tööde käigus kaetakse osa teest tsemendiga, mille tõttu palutakse liiklejatel objekti läbimisel olla tavapärasest veelgi tähelepanelikumad.