Toidutööstuses valitseb üleüldine ideede kopeerimine

 (4)
Atria
Üks, mida kopeeridfa ei saa ega tohigi on tunnustust väljendavad märgid toodete pakenditel. Üldist kujundust ja väljanägemist võetakse edukatelt toodetelt aga massiliselt üle.Foto: Priit Simson

Toidutööstuses on igasuguste uuenduste konkurendilt ülevõtmine väga kiire ja levinud tegevus, mõni ettevõte ilmselt ise üleliia ei püüagi ideede genereerimisega pead vaevata.

Nõnda ütles Atria Eesti juhatuse esimees Olle Horm eile toimunud toidutööstuse päevaprobleeme ja tulevikuväljavaateid tutvustaval üritusel. Horm tõi selle välja kui ühe praeguse toidutööstustuse igapäevaelu iseloomustava suundumuse. Lähed poodi ja vaatad, meie tooted müügil. Aga hakkad uurima ja ennäe – näeb välja nagu meie uudistoode, aga peal on teise tootja kirjad.

„Tarvitseb vaid mõne uue toote või uuetüübilise pakendiga välja tulla kui kõige hiljem nelja kuu pärast on selline asi, või sellega väga sarnane asi ka teistel tootjatel portfellis,” kirjeldab ta uuenduste massilist kopeerimist. „Meil on selleks hea asi – Nielseni turu-uuring, kust hästi näha, millised tooted on hakanud hästi müüma.”

Asi A le Coq arendusdirektor Peep Akkel kinnitab seda ja lisab, et tegelikult tehakse niimoodi kogu maailmas, see on juba tavaliseks saanud ning kõik tootjad peavad sellega arvestama.

„Sellepärast tasub ka endal lahtiste silmadega ringi käia ja kui midagi näib seda väärt olevat, siis uusi asju üle võtta,” märgib Akkel. „Näiteks mingisuguse omanäolise pakendi väljatöötamine oma jõududega võib osutuda ebamõistlikult kalliks, seda enam, kui sarnane pakend on juba kusagil turul olemas.”

Maaleht maksab igal kuul ühele tellijale Eesti keskmist palka ja nii 12 kuud järjest.
Telli Maaleht ja osale tellijapalga loosimises!
Vaata lähemalt >

Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare