Haridus- ja teadusministeeriumi üldharidusosakonna juhataja Irene Käosaare sõnul on võrdlev riigikeeleõppe uuring Eestile heaks indikaatoriks, mille põhjal riigikeeleõppe korraldust analüüsida, kuid ennekõike tuleb läheneda koolipõhiselt. „Uuringu tulemusi vaadates, võime öelda, et üldistada ei saa ei Eestis ega ka maailma tasandil. Riigikeeleõppega on Eestis probleeme eelkõige üksikutes koolides ja neile tuleb läheneda individuaalselt,“ sõnas Käosaar.

Uuringumeeskonna üheks ettepanekuks oli koostada Soome näitel detailsemad riigikeele õppe ainekavad erinevate õppevormide jaoks. Näiteks eraldi ainekavad keelekümblusele, osalisele eestikeelsele aineõppele ja eesti keele süvaõppele.

Irene Käosaare sõnul on eesti keele ainekava mitmekesistamise võimalus olnud aruteluks ka seoses rändetaustaga õpilaste keeleõppe korraldusega. „Muudatus toetaks individuaalset lähenemist keeleõppes,“ oli Käosaar ettepanekuga nõus.