Ministeeriumi õpetajaosakonna juhataja Kristi Mikiveri sõnul näitab uuring, et ühiskonnas hinnatakse õpetajate tööd kõrgemalt kui tihti arvatakse. „Kui vastajatel paluti hinnata, milline amet lubab teha ühiskonnale olulisi asju, siis valdavalt toodi kümnest küsitluses pakutud ametist välja just õpetajatöö. Järgnes arsti amet, mis edestas juristi ja juhitööd,“ selgitas Mikiver.

„Samas tunnetatakse, et õpetajatöö ühiskonnas kindlalt väärtustatud ei ole,“ märkis Mikiver ja lisas, et sarnaselt mainele olid ka siin õpetajad kriitilisimad, hinnates oma ameti väärtustamist ühiskonna poolt madalamalt kui gümnaasiumiõpilased, tudengid või 35–50-aastased.

Mikiveri sõnul on oluline, et ühiskond näeks õpetajaametit õpetaja pilgu läbi ning vastupidi. „Õpetajad seostavad teistest rohkem oma ametit pideva õppimise ja arenguga, huvitava ja vaheldusrikka tööga, inspireerivate kolleegidega ning mõistliku töökoormusega. Mitte-õpetajad näevad õpetajaameti neid külgi vähem – see näitab, et nii riigil, ülikoolidel, koolijuhtidel kui ka õpetajatel endil on vaja selle töö tegelik sisu nähtavamaks teha,“ selgitas õpetajaosakonna juhataja.

Kristi Mikiveri sõnul üllatas vast kõige positiivsemalt nii üliõpilaste kui ka 35–50-aastaste huvi õpetajatöö vastu – 41% tudengitest ja 30% inimestest vanuses 35–50 tahaks töötada õpetajana. „Ülikoolide ja riigi vastutus on pakkuda motiveeritud inimestele võimalust enese täiendamiseks, et soovi korral kooli tööle asuda,“ lausus Mikiver.

Väga head õpetajat iseloomustavad kõigi küsitletud sihtrühmade arvates head suhtlemisoskused ja inimeste tundmine, alles seejärel oma aine hea valdamine ning edasiandmise oskus.