Hobuseblogi: noore hobuse loomulikku liikumist peetakse sageli hullumeelseks lendamiseks

 (1)
                     
Hobuseblogi: noore hobuse loomulikku liikumist peetakse sageli hullumeelseks lendamiseks
Foto: Ago Ruus

Liigagi tihti võib kuulda väidet, et minu hobune näitab uhket traavi vaid vabalt koplis. Mis takistab teda sedasama ka sadulas näitamast? Enamasti on takistajaks ratsanik, vahel ka mõni muu tegur, näiteks sadul.

Selleks, et hobusel üleüldse oleks võimalik ratsaniku all lennukalt ja tugeva tagaotsa tõukega liikuda, tuleb tema füüsis selleks ette valmistada. Ja seda ei saa teha töntsa-töntsa traavi lastes või libiseva ratsmega hobust kahekorra kokku kangutades ja kannusega peale sudides. Hobune peab saama liikuda talle omaselt suurelt ning tal tuleb seda ka lubada teha.

Võib üsna julgelt väita, et enamus ratsanikke peab noore hobuse loomulikku liikumist hullumeelseks ja kontrollimatuks lendamiseks. See pole sugugi nii ja sellega harjub. Hiljem, kui hobune on saavutanud jõu, millega end kanda ja julgeb end avada, suudab ta end ka koondada. Seda ei suuda aga kunagi hobune, kes on sunnitud alati liikuma jäigas, allasurutud liikumises.

Sellest, kuidas nõuda oma hobuselt suur, vaba ja lennukat liikumist, loe eesti hobuse blogist.

Logi sisse

Logi sisse kasutades oma
Facebooki, Twitteri või Google'i kontot või e-posti aadressi.


Nimi
Kommenteerimistingimused

Maaleht - viimased uudised
Eleon 3M116 tuulegeneraatorile monteeriti tiivad
Esmaspäeval toimusid Salme vallas Lassi külas vendade Sõnajalgade tuugenile Eleon 3M116 tiibade monteerimine. Tööd vältasid varavalgest pimeduse saabumiseni, viimased töötsüklid tehti pimedas.
Sõrves asuvasse tuuleparki, mis kuulub vendadele Oleg ja Andres Sõnajalale, lõi laupäeva õhtul pikne sisse nii, et kaks tuugenit olid rivist väljas.
Veoautost sai traktor (2)
27. august 2014 11:04
Eesti südames valmivad uuenduslikud haagised
Paide Masina­tehase insener Kristofer Talviste leiab, et ette­võt­tes on noortel spetsialistidel avarad arengu- ja loome­võimalused.
Maakonnakeskus Paide on jäänud siiani ka piirkonna tööstuslikuks keskuseks. Omaaegsetest põllumajandustehnika tootmiskoondistest on kasvanud välja edukas tootmisettevõte.
Kombaini hooldamine tuleb remondist odavam
Diiselmootorite remondimeeskonna pealik Tõnu Lokotar on seda meelt, et enamik suviseid rikkeid jääks kombainide juures olemata, kui omanik oleks sügisel masinat talvituma seades hoolsam.
Nüüd, kui viljakoristus juba hoogu kogunud, hakkavad paljud ületalve seisnud kombainid põllul “surema”, sest tehnika omanikud jätsid viljakoristusmasinad eelmisel sügisel hooldust tegemata seisma.