Ministri sõnul on Eesti ja Saksa köök küll väga sarnased, aga meil on kindlasti sakslaste jaoks ka eksootilist toitu ja erinevaid maitseid. “Meie retseptid ja maitse on teistsugused,” selgitas minister. “Eksootilised on põdra- ja karuliha – Eesti on looduslik maa, meil on tavalise põllumajandustoodangu kõrval metsamarju ja ulukiliha. Suudame üllatada Saksa tarbijat ja gurmaani.”

Eesti tänavusel stendil asuvad keskaegne restoran, Eesti toidu pood, show-köök, turismiala, kohvikud ja lasteala. Restoranis pakub spetsiaalselt messi jaoks kavandatud menüüd Olde Hansa eesotsas oma peakoka Emmanuel Willega. Eesti poes degusteeritakse ja müüakse messikülastajatele Eesti toitu: kalatooteid, rukkileiba, õlut, likööri ja muid alkohoolseid jooke, juustu, kohukesi, võid, jäätist, ulukiliha, lihatooteid, mett, maiustusi, mahekaupu ja mahlatooteid.

Põllumajandusministeeriumi vä­lissuhete osakonna juhataja ja seekordse Eesti väljapaneku ühe eestvedaja Ruve Šanki sõnul on meie turunduse loosungeid see, et Eesti on maa, kus keskaeg kohtub tänapäevaga. “Tallinna keskaegsus on asendamatu ja see on suur väärtus,” põhjendas Šank Eesti kui Grüne Woche seekordse partnerriigi stiilivalikut. “Eesti on maa, mis algab Tallinnast.”

Šanki selgitusel jõuavad välisturistid, sealhulgas sakslased, lennukiga kõigepealt Tallinna, ning pärast seda, kui on aega ja tahtmist, ka maale.

“Partnermaa staatus on huvi meie vastu sellel suurmessil kasvatanud väga palju. Seda, et oleme partnermaana tänavu messi fookuses, on kohe tunda,” rääkis Šank.

Eesti on oma stendiga Grüne Wo­chel osalenud 1994. aastast ja tänavu on Eesti messi partnermaaks esimesena Balti ja Skandinaavia riikidest. Messi Internationale Grüne Woche korraldatakse alates 1926. aastast, tänavu on osalemas 70 riiki. Ligi

124 000 ruutmeetril laiuvat messi külastab kümne päeva jooksul pea 500 000 inimest.