Kuid alati saab paremini, ja kui esimese põlve cee’d oli töökindel ja kaunis kvaliteetne, jäi tal isikupärast puudu.

Oma autode pilkupüüdva kujunduse eest hea seisma palkas Kia varem Audisid (näiteks TT-d) kujustanud Peter Schreyeri, ja II põlve cee’d näitab selle investeeringu kasulikkust. Auto on eelkäijast ainult 5 cm pikem ning 1 cm kitsam ja madalam, kuid mõjub palju voolujoonelise ja hoogsamana.

Autonina ehtiv keskelt kokkusurutud radiaatorivõre läheb üle hoogsajooneliseks mootorikatteks, mis Kia sõnul meenutavat tiigri nina. Autoküljel ei ole plekiga nii palju vigurdatud kui mõnel teisel autol, kuid voolavust õhkub sealtki.

Hoogsust lisab kaunis järsult tõusev küljejoon. Kallimate versioonide esiosa ilmestavad suurtes laternaplokkides paiknevad valgusdiood-päevasõidutuled.

Kõva plastmassi ajastu on cee’dis ilmselt pöördumatult otsa saanud. Armatuurlaud on silmale kena vaadata ja sõrmele pehme katsuda. Kuidas ta ajahambale vastu paneb, saame näha – ühes proovisõiduautos olid usinad puhastajad juba üksjagu kriime suutnud tekitada. Nuppude-lülitite paigutus on igatahes mõistlik, ja kuigi kallimate versioonide roolil ilutseb tervelt 14 nuppu, leiate nendegi hulgast vajaliku üles.

Kiale-Hyundaile tavapäraselt kuuluvad raadio juurde AUX- ja USB-sisendid, mõnesuguse lisatasu eest ka Bluetooth-liides. Veidi suurema lisatasu eest ka navigatsioonisüsteem.

Seda viimast ma tingimata ei soovita, kantavad seadmed teevad oma tööd enamasti paremini, makstes seejuures vähem. Kia navi jäi Hispaania arvukatelt ringteedelt mahasõitude juhatamisega päris hätta, kamandades juhti vahel liiga vara, kuid sagedamini liiga hilja.

Eestimaal ostetavale autole aga tuleb igal juhul soovitada köetavat rooliratast. Seesugune alles hiljuti luksusautode maailma kuulunud „vidin“ on nüüd cee’di varustusnimekirjas. Nagu ka hariliku analoogspidomeetri asemele monteeritud 7-tolline TFT-ekraan, millele kuvatakse osutiga spidomeetri pilt. Täiesti usutavalt, muide.

Ruumi on cee’dis nagu kompaktautos ikka. Telgede vahe uuel mudelil ei kasvanud, kuid nii pea- kui jalaruumi õnnestus sentimeeter-paar juurde saada. Istmed on korralikud, mitte just liiga vägeva külgtoega, kuid ei väsita ka terve päeva kestval sõidul. Pakiruumi maht tõusis niigi korralikult 340 liitrilt koguni 380-ni. Kui tagaistme padjad ette ja seljatoed alla käänata, saate tasasepõhjalise 1318-liitrise lastiruumi.