Eesti hobuse aretajatel on tööd kuhjaga

 (1)
                     
Eesti hobuse aretajatel on tööd kuhjaga
Atheena ja Andres Kallaste
Foto: Ago Ruus

Eesti hobuse kehaehitus on sageli selline, et teda on raske ratsahobusena kasutada. Hobuste aretusse valimisel ning paaridevalikul tuleks seetõttu eriti hoolikas olla.

Eesti tõugu hobustel on juba kehaehitusest tulenevalt tasakaalukese esiotsale suunatud ning esiots on võrreldes tagaosaga kiitsakas. Saduldamisel tekivad sellest probleemid.

Esimese otsa madalamal asetsemine tingib ettepoole langeva joonega selja. Rinnakorv on sageli väga ümar ning tirib sadulavöö kaenlasse. Selg on lisaks langevusele ka pudelikujuline ehk ettepoole kitsenev. Sellisele seljale sadulat asetades ei ole tal madala turja korral mitte mingit pidepunkti, mis sadulat ette liikumast takistaks. Sadula liikumise katkestab alles abaluu. Abaluule suruv sadul piirab kogu hobuse esijalgade liikuvuse ning põhjustab olulisi pingeid.

Kas aretusega on võimalik neid vigu vältida? Loe eesti hobuse blogi, saad teada.

Logi sisse

Logi sisse kasutades oma
Facebooki, Twitteri või Google'i kontot või e-posti aadressi.


Registreeritud (0) Anonüümne (1)
Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare

Maaleht - viimased uudised
Pärnus selgitati välja Eesti parimad sõiduautotehnikud
Fotol võistluse „Sõiduautotehnik 2015” võitjad, vasakult Järvamaa Kutsehariduskeskusest Ivar Järve (II koht), Tartu Kutsehariduskeskusest Janari Zirk (I koht), Pärnumaa Kutsehariduskeskusest Kevin Lepp (III koht).
22.–23. maini Pärnumaa Kutsehariduskeskuses mõõtu võtnud noored sõiduautotehnikud selgitasid endi seast parima, kelleks on Tartu Kutsehariduskeskuse õpilane Janari Zirk.
Maie Orav
Maie Orav teab, et mehed saab tantsima siis, kui lasta neil olla ka tantsuplatsil meestena.
“Rohkem meest” – nii kõlab 6. ja 7. juunil Rakveres toimuva meeste tantsupeo KOLM juhtmõte.