Eesti hobuse aretajatel on tööd kuhjaga

 (1)
                     
Eesti hobuse aretajatel on tööd kuhjaga
Atheena ja Andres Kallaste
Foto: Ago Ruus

Eesti hobuse kehaehitus on sageli selline, et teda on raske ratsahobusena kasutada. Hobuste aretusse valimisel ning paaridevalikul tuleks seetõttu eriti hoolikas olla.

Eesti tõugu hobustel on juba kehaehitusest tulenevalt tasakaalukese esiotsale suunatud ning esiots on võrreldes tagaosaga kiitsakas. Saduldamisel tekivad sellest probleemid.

Esimese otsa madalamal asetsemine tingib ettepoole langeva joonega selja. Rinnakorv on sageli väga ümar ning tirib sadulavöö kaenlasse. Selg on lisaks langevusele ka pudelikujuline ehk ettepoole kitsenev. Sellisele seljale sadulat asetades ei ole tal madala turja korral mitte mingit pidepunkti, mis sadulat ette liikumast takistaks. Sadula liikumise katkestab alles abaluu. Abaluule suruv sadul piirab kogu hobuse esijalgade liikuvuse ning põhjustab olulisi pingeid.

Kas aretusega on võimalik neid vigu vältida? Loe eesti hobuse blogi, saad teada.

Logi sisse

Logi sisse kasutades oma
Facebooki, Twitteri või Google'i kontot või e-posti aadressi.


Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare

Maaleht - viimased uudised
Mesi läheb järjest kallimaks (2)
3. august 2015 10:10
Meepurgi kaane all on alati killuke usaldust: umbes 70 protsenti meest ostavad Eesti elanikud otse mesinikelt, mis tähendab, et rohkem kui pooltel elanikel on oma mesinik.
Meepurgi kaane all on alati killuke usaldust: umbes 70 protsenti meest ostavad Eesti elanikud otse mesinikelt, mis tähendab, et rohkem kui pooltel elanikel on oma mesinik.
Jäneda talulaadal oli mesi sama hinnaga mis praegu turgudel keskmiselt: kaheksa eurot kilogramm. Meesaak on mesinike sõnul mullusest kehvem, sest suvi on olnud vilets.
Tallinnas Politseipargis armastab Eri Klas istuda ühel kindlal pingil, kust avaneb vaade kogu tema lapsepõlvele.
Tallinnas Politseipargis armastab Eri Klas istuda ühel kindlal pingil, kust avaneb vaade kogu tema lapsepõlvele.
Maestro Eri Klas on aktiivses elus tagasi, liigub kultuurisündmustel ja teeb hoolega trenni, et peagi taas orkestri ees seista.