Eestimaalased soovivad talutoodetele ühtset äratuntavat märki

Suvel viis Turu-uuringute AS Talupidajate Keskliidu tellimusel läbi uuringu eestimaalaste tarbimisharjumuste ja eelistuste kohta seoses taludes toodetud toidu tarbimisega.

Ligi 80% eestimaalastest pidas väga oluliseks talutoodete ühtset märgistamist, et eristada talutooteid suurtööstuse toodangust. See aitab luua tarbijate jaoks selgust ning võimaldab väiksemaid talutoodete brände lihtsamalt üles leida. Selgus ka, et talutoodete tootjate spontaanne tuntus on ostjate seas madal, teistest sagedamini nimetati Nopri talumeiereid (12%), Kadarbiku Köögivilja (6%), Pajumäe talu (3%) ning Saidafarmi (2%). Eestimaa Talupidajate Keskliidu peadirektori Kaul Nurme sõnul on tarbijate soov oluliseks signaaliks ning näitab, et talutoidust on saanud iseseisev toidukategooria. “Ühtne märk talutoidule on lisaks tarbijate elu lihtsustamisele ka väga positiivne signaal talupidajatele, kellel pole võimalusi eraldi oma brändile jõulist turunduskampaaniat teha,” ütles Nurm. Ta lisas, et ühtne märk hakkab kandma nime “Ehtne talutoit”, mille märgiks saab talutootmist ühendav sümbol – tõusev päike.