Partnerriigina peab Eesti korraldama järgmise aasta messi avatseremoonia enam kui 4000 pealtvaatajale, samuti sellele järgneva vastuvõtu, millel osalevad messil ning foorumitel esindatud riikide ministrid, toidutööstuse ja põllumeeste liitude kõrged esindajad ning ajakirjanikud.

Baltimaade esimene

“Grüne Woche partnerina on Eestil ainulaadne võimalus ennast tutvustada nii suurele publikule,” ütles põllumajandusminister Helir-Valdor Seeder. “Tahame end tutvustada kui turismimaad, pikkade traditsioonidega head toidumaad ja e-riiki.”

Eesti on käinud Grüne Wochel oma stendiga alates 1993. aastast. Stendi korraldab põllumajandusministeeriumi tellimusel Eesti Põllumajandus-Kaubanduskoda.

“Partnerriigiks olemise ettevalmistusteks on moodustatud nõukogu, on valminud Eesti kui partnermaa üldkontseptsioon,” selgitas põllumajandusministeeriumi pressiesindaja Karin Volmer. “Valmimas on hangete lähteülesanded stendi ja ligi 5000 külalisega avatseremoonia korraldamiseks.”

Põllumajandusministeeriumi teatel on Grüne Woche partnerriigi ürituste ettevalmistusteks 2013. aasta riigieelarves ette nähtud 400 000 eurot.

“Saksamaa jälgib alati, millised riigid messil osalevad, nii et see on ka väga selge riikidevahelise poliitilise tähendusega üritus. Ning seda tähelepanuväärsem, et Eesti on Põhjamaadest ja Balti riikidest esimene, kes saanud Grüne Woche partnerriigiks,” selgitas minister.

Eesti Põllumajandus-Kaubanduskoja juhi Roomet Sõrmuse sõnul aitab partnermaaks olemine Eesti toitu senisest mõjusamalt esitleda.

“Tähelepanu, mida partnermaaks olemine Eesti toidutootmisele pakub, aitab Lääne-Euroopas tõsta Eesti toidu tuntust ja usaldusväärsust ning rõhutada meie toiduainete kõrget kvaliteeti,” ütles Sõrmus.

Kihnu naised pakuvad huvi

“Huvi Eesti stendi vastu on suur,” andis Karin Volmer Saksamaalt teada. “Iseäranis palju on tähelepanu saanud Eesti stendi kaunistav uhkete sarvedega põder ning taustapildil kujutatud Kihnu naised külgkorviga mootorrattal. Nii põdra kui Kihnu naiste pildi taustal tehakse iga päev kümneid ja kümneid fotosid.”

Kõige minevamad olid tema sõnul põdra- ja kalasuupisted, praetud räimed, astelpajumarmelaad ja hele õlu. Põdrasuupistetele oli järjekord juba enne avamist. Üsna palju elevust on tekitanud maheviin.

Selle nädala teisipäeval tutvustasid Eesti esindajad Grüne Wochel suupisteid ja jooke, mis on Eestile omased. 20 Eesti toidu maitse tutvustamisega tähistas Eesti enda 20. osalemiskorda ning juhatas sisse messi järgmiseks partnerriigiks saamise tuleval aastal. 



MESS

Grüne Woche

- Praegust maailma suurimat toidumessi Grüne Woche korraldatakse 1926. aastast.

- Tänavune mess on järjekorras 78.

- Eksponendid kasutavad kokku u 115 000 m2 messipinda.

- Messi külastab kümne päeva jooksul rohkem kui 400 000 inimest, sh üle 4000 ajakirjaniku.

- Tänavu on esindatud ca 1630 eksponenti 67 riigist.

- Partnerriik on Holland.