Erimärgistatud kütusest loobumise korral tuleks Seedri sõnul igal aastal näha riigieelarves ette kütuse kompensatsiooniks kindel summa ja planeerida põllumajandustöödeks kuluv kütusekogus. Kuigi rahandusministeerium ja põllumajandusministeerium tuginevad mõlemad ekspertide arvamustele ja kättesaadavatele andmetele, hindab rahandusministeerium kütuse kulu põllumajandustöödel peaaegu poole väiksemaks kui põllumajandusministeerium. Seega tekib siin vaidluse koht ning omaette küsimus on, kust võtta kütuse jooksvalt kompenseerimiseks juurde lisaraha, kui eelarvesummadest ei jätku.

“Täna seda probleemi ei ole, täna saavad põllumehed kasutada soodsamat kütust täiesti vabalt piiramatus hulgas oma töödeks, niipalju kui kulub,” selgitas Helir-Valdor Seeder.“Maksu- ja tolliamet ei ole üldjuhul algatanud väärteomenetlusi nende traktoristide vastu, kes erakorraliste ilmaolude puhul tulevad kohalikule omavalitsusele appi mõnda teed lumest lahti lükkama,” kinnitas Rahandusministeeriumi tolli- ja aktsiisipoliitika osakonna juhataja Marek Uusküla. “Karistatakse neid, kes on kohaliku omavalitsusega sõlminud lumekoristus- või teehooldustöödeks lepingu ja teevad neid töid, kasutades selleks oma traktoris erimärgistatud kütust,” viitas ta.

1. jaanuarist 2012 ei ole erimärgistatud kütust enam võimalik kasutada metsandustöödel. Praegu kehtivat korda ei ole Uusküla sõnul kavas muuta.