Euroopa aasta auto (EAA) tiitli on Opel varem pälvinud vaid kahel korral: aastal 1985 võitis Kadett E ja kaks aastat hiljem Omega.

EAA konkursile pääsemiseks peab auto olema turule jõudnud viimase 12 kuu jooksul vähemalt viies Euroopa riigis ning eeldatav müügimaht on vähemalt 5000 tükki.

Tänavu osales 37 autot, 23 Euroopa riigi esindajast koosnenud žürii valis esimeses voorus seitse finalisti. Teises voorus pidi iga žüriiliige jagama 25 punkti vähemalt viie auto vahel nii, et üksi ei saa üle kümne punkti.

Tihtipeale kujunevad EAA-l selgelt välja eri riikide fraktsioonid ja tänavugi juhtus nii. Näiteks andsid kuuest briti esindajast viis kõrgeimad punktid Fordile, kuuest sakslasest neli aga Volkswagenile.

Hoopis ebapatriootlikult pidasid end ülal prantslased: kuuest neli eelistas oma valikutes Opelit.

Eestlasi žüriis pole, ainsa Soome esindaja Martti Merilinna käest sai enim punkte Opel. Seevastu mõlemad venelasest žüriiliikmed andsid kõrgeimad hinded Škoda Superbile.