Siiski erinevad kaks sõiduriista niivõrd, et neid on mõeldud ostma teistsugused ostjagrupid.

S-Max on mõeldud alla 40-aastastele, kelle peres on küll kaks last, aga kes vaatamata sellele on pigem sportlikud. Või täiesti sportlikud. Või vähemalt tahavad näida sportlikena.

Galaxy põhiloomus on aga elegantsus, millega on liidetud suur pakiruum. Seega, vanem paar, palun sõitke selle Fordiga puhkama!

Aga kumb on kumb? Autode eristamiseks võib pakkuda asjade erinevast küljest vaatlemise meetodit. Kui olete eestpoolt vaadanud ja leidnud nad sarnased olevat, minge ja vaadake neid autosid tagantpoolt ka. Ja te mitte ainult et leiate vahe, vaid te ka teete vahet. Ning külje pealt kiigates leiate, et Galaxy tagumine ülanurk on nurgelisem ja S-Maxil leebem. 

Kuidas neil, umbes aasta tagasi uuendatutel, läinud on?

S-MAX tiksub omas tempos: 1-2 autot kuus. Möödunud aasta peale tuli kokku tervelt 17 S-MAXi, millega oma klassis ollakse auhinnaline teine. Samasse klassi - suured mahtuniversaalid - kuuluv Galaxyt keris läinud aastal registrisse 9.

Ford S-Max.
Mida ostjad hindavad? S-MAXis eelkõige suurepäraseid sõiduomadusi - ta püsib teel ja on juhitav nagu sõiduauto, samas on ruumikam ja võimaldab vajaduse tekkides kasutusele võtta tagumise rea kaks lisaistet.

Galaxy soetavad rohkemast luksusest lugu pidajad, kellele sagedamini tarvis kuue- või seitsmekesi sõita.

Pettuma ostjad igatahes ei pea: sõiduriistu on viimistletud peaaegu et täiuseni, mis tähendab, et enam palja näolihviga neid enam ei muuda. Kuidas muuta sujuvust veel sujuvamaks või müra puudumist salongis veel puuduvamaks? Midagi suurt peab tulema, kui soovida nad hoopiski teiseks muuta.

Ka autode sisu tunnistab, et nad on nn valmis. Nad on avarad (esipiilar hakkab nähtavust häirima alles väga-väga kurvilistel teedel), mugavad, viimistletud, sissetöötatud. Ükski nublakas ega kujunduselement ei pane küsima, et milleks see.

Võibolla annab automargi pikk eluiga ühe eeldusega Fordile omasele väljapeetusele (mida mõned kipuvad paraku igavusega segi ajama). Igatahes on ühte autosse suudetud korraga tuua nii stiilsus kui praktilisus, mida ühe igapäevases kasutuses oleva tarbeeseme kohta polegi nii vähe. Eriti, kui seda vürtsitada tipptasemel audiotehnikast kõlavate helidega.

 S-Maxi ja Galaxy mootorites on parajalt jõudu, nende liikumises kindlust ning heast vedrustusest tingitud sujuvust. Mootori näide: kaheliitrine turbolaadimisega bensiinimootor, 203 hobujõudu. Teine näide: 2-liitrine diiselmootor, 163 hj. Pakutavad mootorid on mõlemal autol samad.

Siinkohal võiks ikka rääkida ka kahe siduriga automaatkäigukastist, mis käike mitte üksteise järelt, vaid üksteise kõrvalt töösse tõstab ning niiviisi väga ühtlase ning jõulise edasiliikumise saavutab.

Panipaiku on mõlemal sõidukil piisavalt selleks, et ka isakodust peigmehe juurde koliv pruut igale vidinale sobiva ajutise asupaiga leiab.

Autode istmeid saab kõikvõimalikes viisides ja variantides kokku klappida, seda ka siledaks põrandaks.

S-Maxiga saab kaasa võtta ka +2 inimest, soovitavalt last, Galaxysisse mahuvad need kaks juba niigi. See on tõesti oluline vahe, aga vaid nende jaoks, kellel tõsimeeli kavas rohkem kui viiekesi autosse ronida.

Aga eksklusiivsus? On olemas. Galaxy lisavarustusse kuuluv panoraamkatus koosneb väljastpoolt ühes tükis klaaspaneelist, mis on seespool jagatud neljaks osaks, millest kaks esiistmete ja kaks tagaistmete kohal. Katusepaneeli keskjoonel jookseb eest tahapoole kas lühike, keskmine või täispikk laekonsool.

Nüüd jääb veel vastata, kas neid autosid peab ikka kaks olema? Minge proovige, saate teada!

S-Maxi väikseim hind on praegu 24 410, Galaxyl 25 900 eurot.