Ninas troonivad taaskord i40-lt tuttavad kergelt vigurliku kujuga esituled ja suur kuusnurkne iluvõre, eest tahapoole tõusvad küljevoldid lisavad kerejoontele hoogsust. Tulemus on sportlik, jõuline ja modernne.

Olulist rolli tulemis mängivad kahtlemata muutunud proportsioonid – uusversioon on oma eelkäijast 20 mm pikem, 5 mm laiem ning 10 mm madalam. Lisaks muutus rööbe ees 17 mm ja taga 24 mm laiemaks. Kõik eelpoolnimetatu mõjub positiivselt lisaks välimusele loomulikult ka teelpüsivusele.

Kabiini kujundus meeldib mulle samuti väga hästi. Domineerivad soliidselt tumedad värvid ning nägusad materjalid. Näidikud on kenad ja selged, istmed mugavad ja ruumi jagub nii ees- kui ka tagapingil. Mida veel soovida?

Ehk veidi suuremat pakiruumi? Kuigi see mahutab nüüd 378 liitrit, mis on päris mitme poekoti jagu enam kui eelkäijal, jääb see number klassi tippudest siiski veel küllalt kaugele. Õnneks jõuab juba sügiseks müüki i30 universaalkerega variant, kus sarnaseid probleeme ei leidu.

Veermikult on uus i30 meeldivalt jäigapoolne. Sõnapaari tagumine osa tähendab, et rool püsib konkreetne ja juhitavus kindel.

Meeldivaks teeb selle jäikuse aga asjaolu, et i30 ei raputagi kohati asfaldiks kutsutaval Tallinna kuumaastikul üleliia palju. Oma “süü” selles on kahtlemata ka 15 tollistel velgedel, tänu millele maapinna ja velje vahele jääb päris paras ports vetruvat rehvi.

Teisest küljest jälle lausa kisendab auto välimus minu arust suuremate velgede järele. Praegused tunduvad nii ilmvõimatult väikesed, et peaaegu rikuvad Hyundai illusiooni sportlikust ja agressiivsest sõidukist.

Muus osas igati meeldiva sõiduelamuse rikub paraku liigvali rehvimüra. Juba kiiruselt 60-70 km/h muutub see üsna närvesöövaks. Kas seda põhjustavad madala veeretakistusega rehvid, meie kare asfalt või mingi muu kotermann, on isegi keeruline öelda. Igatahes võiks Hyundai selle teemaga veel vaeva näha.

Oma rolli i30 heas juhitavuses mängib ka uuenduslik Flex Steer roolimissüsteem. Lühidalt öeldes saab juht valida kolme töörežiimi – Comfort, Normal ja Sport – vahel, mis lasevad autojuhil muuta roolivõimenduse taset ning sellelt saadavat tagasisidet. Sport-asendis muutub rool tuntavalt jäigemaks, Comfort omakorda teeb roolikeeramise lihtsamaks.