ELi põllumajanduse ja maaelu arengu volinik Phil Hogan märkis uutest programmidest rääkides järgmist: „ELi põllumajanduslike toiduainete müügi edendamine maailmaturul on jõuline ja ennetav vastus Venemaa kehtestatud keelule. Müügiedendusmeetmete jaoks eraldatud täiendavad vahendid annavad uue tõuke EList pärit kvaliteetsete põllumajanduslike toiduainete ekspordi üha hoogustuvale kasvule maailmaturul."

Rahastamiseks väljavalitud programmid, mis on pärit 18 liikmesriigist, hõlmavad mitmesuguseid tooteliike, nagu värske puu- ja köögivili, piimatooted, kvaliteettooted (kaitstud päritolunimetused, kaitstud geograafilised tähised ja garanteeritud traditsioonilised tooted), mahetooted, oliiviõli, liha, ning mitme tooteliigi kombinatsioonid.

17 programmi keskendub ELi siseturule, 24 programmi puhul on sihikule võetud aga kolmandad riigid. See on oluline erinevus võrreldes eelmiste programmivoorudega, mille puhul oli ligikaudu kaks kolmandikku kavadest suunatud siseturule.

Muutuse võisid kaasa tuua täiendavad 30 miljonit eurot, mille Euroopa Komisjon otsustas eelmisel aastal eraldada alternatiivsete turgude leidmiseks pärast seda, kui Venemaa oli kehtestanud teatavate ELi põllumajandustoode suhtes impordikeelu. Venemaa Föderatsiooni kehtestatud ühepoolsetele piirangutele vaatamata suurenes ELi põllumajanduslike toiduainete kogueksport kolmandatesse riikidesse ajavahemikul augustist–detsembrini 2014 eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 2%

Programmid hõlmavad järgmisi kolmandaid riike ja piirkondi: Lähis-Ida, Põhja-Ameerika, Kagu-Aasia, Hiina, Jaapan, Lõuna-Korea, Aafrika, Venemaa, Valgevene, Kasahstan, Austraalia ja Norra. Heakskiidetud programmide hulgas on ka viis programmi, mis hõlmavad mitut liikmesriiki, kes korraldavad ühiseid müügiedenduskampaaniaid.