Muidugi on sel sõltumatusel ka oma hind. No 40 000 euroga saab midagi kätte. Aga 70 000 pakub juba tõelist lusti.

Muidugi ei pea alati seda kõige kallimat paketti võtma (ja oleme ausad, suurel osal meist ei maksaks Land Cruiseri peale üldse mitte mõeldagi), aga paraku on prooviautodega tihti nii, et sind hellitatakse kõikide võimalustega. Aga kui ostma hakkad, selgub, et rahakott igale asjale vastu ei peagi.

Aga nüüd teoorialt praktikale ehk maanteele. Paned püsikiirusehoidja sobivale sakile, keerad raadio kõvemaks (no miski 21 kõlarit, ega palju paremat kõlakoda tea tahtagi) ja nõjatud mõnusalt istme seljatoele.

Äkki miski nagu takistab sõitmast. Kiirus langeb kohinal. Pagan, ja üks auto ka veel parajasti ees!

No seesama auto võttiski targal Land Cruiseril hoo maha. Olin seda lahendust ka varem kohanud, aga uuenenud auto õhinaga tundma õppides olin ise pidurdamise viguri unustanud. Aga autol üks pluss juures igatahes.

Teised plussid tulid ilmsiks maastikul. Nimelt võis sisse lülitada süsteemi, mis autot ise paraja kiirusega edasi vedas (või maha pidurdas). Juhi ülesanne oli rooli hoida.

Juhist ehk suurematekski otsustajateks said auto nurkadesse paigutatud kaamerad, mis andsid igast teele jäävast kivist, aga isegi kõrrest, ekraanile küllalt selge pildi.

Tavaline karjatee pole muidugi see, millega Land Cruiser hakkaks vaeva nägema. Korralikult segi sõidetud metsaveotee pani ta kolmeliitrise diiselmootori juba urisema. „Anna midagi veel raskemat!“ kõlas see urin (huvitav, kuidas uriseb neljaliitrine bensiinimootor?).

Ega Eestimaal polegi midagi erilist ette anda. Kiviõli tuhamäe ehk seikluskeskuse ees korraks seisatasin, ilmselt oleks need kaks paras paar.

Aga juba on tootjadki pilku maalt ja metsast rohkem linna poole viskamas – ilmselt pole siis just palju neid, kes põhjata teedega maal elaksid või niisama mutta tahaksid ning kellel oleks raha kui muda.

Kellel aga on, neile teadmiseks, et kui korralikult gaasi vajutada, jõuab see 2,5 tonnine hiiglane 100 km tunnikiiruseni 11 sekundiga.

Ning et kui gaasipedaali väga ei sõtku ning sõidad keskmistes kohtades keskmist sõitu, siis saab keskmine kütusekulu olema 8 liitri kanti. Kuna sellele assisteerib küllalt suur kütusepaak, võib niiviisi ühe hingamisega läbida tuhat kilomeetrit.

Nüüd aga küsimus, mida tähendab Land Cruiseri puhul mõiste „uus“? Uus tähendab seda, et see kümneid ja kümneid aastaid tootmises olnud auto saab aeg-ajalt midagi lisaks. Kas ilusama iluvõre või mõne seni lisavarustuses olnud tehnikavidina, assistendi või abi.

Igatahes järjekordselt uuem Land Cruiser on tasemel ning tehnika saavutusigi esindab ta piisavalt. Tase on parajalt suur: ilmselt on selle masinaga hõlpsam mäkke ronida kui miskit seninägematut välja mõelda.