Auto tegelik loomus tuleb välja hoopis kurvilisel ja lumisel teel. Paned režiimiks Sport ja vajutad. Jah, autos on siis mõnusat tormakust, meie teeolude jaoks kindlasti piisavalt. Ning ta hoiab oma joont. 

“Oma joon” tähendab seda, et ta hoiab seda joont, mille juht valis. Kui see trajektoor on liiga julge, korrigeerib ta valikut väikese krapsakaga. Aga kindlasti jätab ta mulje, et sina oled auto peremees ja auto on tee peremees. 

Selle taga näevad tootjad ise kõigi rataste pideva juhtimise põhimõtet. Tavalistes oludes saavad suurema osa veojõust esirattad, olukorra muutudes lisatakse kiiresti jõudu juurde tagaratastele.
 
Lumisel – kui mitte jäisel – kurvilisel teel on just Seat Leon X-Perience vägagi paslik kaaslane, pakkudes muu kõrvale ka kena mootoriurinat. Urina tarvis on TDI ja TSI mootorid kuni kaheliitrise diiselmootori võimsuseni 135 kW või 184 hj (vaatamata urinale võib sõiduriista kokkuvõttes nimetada vaikseks).

Kes soovib tavalisest kiiremini kiirendada, selle valik võiks samuti olla Seat Leon X-Perience.

Mootoriga väga heas kooskõlas, vähemalt kiiruse kogumise ajal, töötab DSG automaatkäigukast. Häid sõnu on öeldud ka kuuekäigulise manuaalkasti kohta.

Mätaste kõrgust mõõtma ma selle autoga ei läinud, aga mätta kõrvale parkides võib igaüks veenduda, et tavaline karjamaa – kui peaks leiduma põhjus seal sõitmiseks – juhti murelikuks ei tee.

Nii maastiku, eelkõige aga linnaliikluse tarvis on X-Perience´l kõiksugu abisüsteeme, mis ei liialda oma märguannetega – nagu juhtus ühe teise Seat´iga, mis lendleva lumega linnatänaval mõjus kui üksainus ärevushäire.

ST-l põhinevat Leoni on nimetatud ka oma klassi nägusaimaks universaalautoks. Siin jäägu otsus igaühe maitse teha. Kunstiühingu aastapreemiat ta kindlasti ei pälvi, läbimurdja nime samuti mitte. Küll on ta parajalt kena auto sõiduomadusi hindavale inimesele.  

Üllataval kombel pakkus X-Perience huvi nooremale põlvkonnale. 20-tuuris osalejad jäid proovisõiduga rahule, isegi väga rahule. Järelikult kulgeb Seat oma valikutega õigel teel.

Salongiga tuleb materjalide ja viimistluse mõttes kindlasti rahul olla. Tüsedamal on rooli taha pääsemine küll pisut ebamugav, aga eks tüsedus on paljudel juhtudel inimese enda valik – nagu õnneks ka sobiva auto valik.
Ning veel: pimedas tasub seda autot ainuüksi tulede pärast proovida.

Auto hinnavahemik on 24 000 – 28 000 eurot.