Mahetooted on Euroopas jätkuvalt hinnas, nõudlus ületab pakkumise.

„Mahetoodete sektoril on Euroopas kindlasti kasvuruumida. Kui Eestis on mahetoodete müümisele spetsialiseerunud poode täna 40, siis Soomes on neid 165, Rootsis 280, Taanis 150. See näitab, kui suur potentsiaal Skandinaavia turul on,“ selgitas Õunamägi.

"Skandinaavlane väärtustab tervisliku toodet ja ta saab seda endale lubada,“ lisas ta.

Õunamägi sõnul on Eesti plussiks just siinne loodus. „Veidi üle poole Eesti territooriumist on kaetud puhaste metsadega. Eestlastena võiksime selles näha võimalust oma majandusliku seisu paranemiseks. Mahetootmise edendamine ja eksport võiksid vabalt olla Eesti võimalused Euroopa tuleviku kaubanduse jaeturul kaasa rääkida,“ selgitas Õunamägi.

Täna toimunud EASi „Liftiga tulevikku 2013“ konverentsi keskmes oli tootlikkuse tõstmine läbi tootearenduse ja ülikoolidega koostöö ning eksportturgudel läbilöömise. Kolmel teemalaval astusid üles veerandsada edukat ettevõtjat. Üritust rahastas EAS Euroopa Sotsiaalfondist.