Välimus

Uus "kolm" on kujundatud firma Kodo-stiilis ja sarnaneb vägagi keskklassi mudeliga Mazda 6, eriti sedaanina. Sarnasus "kolmele" kindlasti kahjuks ei tule, kuidas see "kuue" müügiarvudele mõjub, näitab aeg. Igatahes mõjub auto hoogsa, isegi sportlikuna.

Suurust on tal omajagu -- telgede vahe kasvas 2700 millimeetrini. Pikkus jäi samaks (luukpäral 4460 ja sedaanil 4580 mm), laiust lisandus 4 sentimeetrit (nüüd 1795 mm), kõrgus aga kahanes 20 mm võrra.

Eelmine Mazda 3 oli üks esimesi kompaktautosid, kes nägi sedaanina kenam välja kui luukpärana, ja uus mudel on seda joont jätkanud. (Mitte et luukpärakere kuidagi inetu oleks).

Siseruum

Seestpoolt on uus "kolm" silmale sama hea vaadata kui väljast. Lihtne ja elegantne kujundus harmoneerub korralike materjalidega ning koostetöö kallal viriseda ei anna.

Armatuurlaualt leiate õige vähe lüliteid, nende asemel töötavad armatuurlaua keskel asuv puutetundlik ekraan ning kesktunnelile paigutatud pööratav-vajutatav juhtnupp.

Viimase ümber asuvad mõned täiendavad nupud, sealhulgas audiosüsteemi helitugevuse regulaator, mis osutub üllatavalt mõistlikuks lahenduseks. Üldse ei saa juhtimisseadmete käsitsemise intuitiivsusele midagi ette heita.

Näidikuploki keskel ilutseb suur hästiloetav spidomeeter, sellest vasakul paikneva LCD-tahhomeetri välimusega seevastu peab veidi harjuma.

Esiistmed on igati mugavad ja piisavalt avarad. Tagaistmele mahuvad täiskasvanud rahuldavalt. Pakiruum on mahukas -- 419 l --, kuid moodsa sedaani kujundus jätab selleni pääsemiseks õige kitsa pilu, millest näiteks õllekasti tuleb üsna täpselt läbi sihtida.

Kõrgemaid esemeid saate vedada siis, kui need tagauksest sisse mahuvad. Vähemasti käib tagaistmete kokkuklappimine nagu luukpäralgi -- kergelt ja arusaadavalt.Sõit

Proovisõiduauto oli varustatud kaheliitrise ottomootori ja automaatkäigukastiga. Mingit jalustrabavat sportlikkust sellest kombinatsioonist oodata ei maksa, kuid jõuallikas teeb oma tööd väga kenasti. Plahvatuslikku jõudu ei leia te ühestki režiimist, kuid tõhus vedu on tagatud kõigil pööretel -- ning mida rohkem on pöördeid, seda nobedamini auto liigub. Selline mõnus vana kooli mootor... Käigukast töötab tähelepandamatult, seega rahuldavalt.

Ei saa sportlikuks nimetada ka vedrustust, pigem on see mugavapoolne, sobib meie teedele hästi, kuid tagab küllalt täpse juhitavuse.

Kuid kõige meeldivama üllatuse valmistab heliisolatsioon. Mootorimüra kuulete pöörete tõustes, kuid mitte häirivalt. Teekatte ja rehvide koostööna valmiv helitaust aga jääb suuremas osas kabiinist väljapoole. Üsna hästi on summutatud ka tagumistest rattakoobastest kostuv müra, millega Kaug-Ida autoehitajad sugugi alati hakkama ei saa.

Proovisõidu keskmiseks kütusekuluks jäi 7 l/100 km.

Hind ja varustus

Mazda teatab uhkelt, et uue "kolme" hind algab 14 990 eurost. See on muidugi tõsi, kuid selle raha eest saate 1,5-liitrise ottomootoriga baasvarustuses (Active) luukpära.

Pruugib vaid natukegi rohkemat tahta -- ja leiate, et suuruselt järgmine arv hinnakirjas on juba 17 290 eurot. Odavautoga niisiis tegemist ei ole.

Milline uus Madzda 3 välja näeb, seda vaata SIIT.