Mida teha, kui töökeskkond tekitab allergiat?


NOHU
NOHUFoto: Pille-Riin Pregel

Lugeja küsib: Kolisime uutesse kontoriruumidesse. Osa töötajaid on hakanud kaebama peavalusid, silmade kipitust ja hakanud sagedasti aevastama. Kahtlustan, et tööruumide õhk põhjustab töötajatele nimetatud sümptomeid, kuid käegakatsutavad tõendid selleks puuduvad. Mida peaksin tööandjana tegema, et ruumide rendileandja midagi ette võtaks?

Vastab Indrek Avi, tööinspektsiooni töökeskkonna konsultant: Aevastamine ja silmade kipitus võib olla seotud töötajate kokkupuutega kontoriruumide põrandakattematerjalis, siseviimistlusmaterjalides, sisustuses või puhastusvahendites ja lillede õietolmus leiduvate allergiat tekitavate ainetega ehk allergeenidega. Allergiat võivad tekitada ka hallitusseened. Ühel töötajal immuunsüsteemi teatud liiki ülitundlikkust tekitav aine ei pruugi teisele töötajale allergiat tekitada. See teeb keerukaks töökeskkonna allergeenide väljaselgitamise.

Alustada tuleks allergiat põhjustavate ainete väljaselgitamisega. Tervisekaebustega töötajad tuleb suunata töötervishoiuarsti juurde ning arstile tutvustada nende töökohta ja töökorraldust. Töötervishoiuarst määrab vajalikud terviseuuringud, hindab terviseseisundit ning töökeskkonna või töökorralduse sobivust töötajale. Kui töökeskkonnas esinevad allergeenid on selgunud, teeb arst tööandjale ettepanekud töökeskkonna või töökorralduse muutmiseks.

Seotud lood:

Seejärel võib tööandja täiendavalt korraldada töökeskkonna õhuanalüüsid, et määrata allergiat tekitavate ainete paiknemist ruumides. Näiteks linnaõhus lenduv tolm, sealhulgas õietolm võib levida tööruumidesse puhastamata ventilatsioonitorustike või ventilatsioonisüsteemi saastunud filtrite tõttu.

Rendileandjaga tuleks kindlasti rääkida, et ruumides on leitud allergeene. Kui ruumiõhus leiduvate allergeenide allikaks on hooldamata ventilatsioonisüsteem või muu rendileandja kohustuste hulka kuuluv, tuleb sellele tähelepanu juhtida ja nõuda tingimuste parendamist. Lahenduseta jäävatel juhtudel tasub vahetada tööruume, sest sümptomitega vaevlevad töötajad ei ole rahulolevad, töö on häiritud ning nende tervisekahjustused võivad süveneda.

Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare