Auto pole väljakutsuv, vaid pigem sissekutsuv, jättes mulje ruumikusest, väljapeetusest ja samas sisemisest tarmukusest.

Sisekujundus on oma kammitsetud jõulisuses pisut üllatavgi. Raskuskese on koondunud keskjoonele, tekitades sisemise voolujoonelisuse tunde. Kummagi näidikupaneeli jälgimine nõua silmade olulist tõstmist teelt.

Kõige lihtsam on aga kohe rooli istuda. Ning väikesele mahtuniversaalile kerge akadeemilise üleoluga hoog sisse anda.
Juhil on istmel väga mugav. Tagumise rea istmetega saab – piisava lisavarustuse kaasa ostmise korral – mugavuse huvides mitut pidi manööverdada.

Väljavaade vaatamata tugipiilarile avar. Kõik ülejäänu on samuti (nagu veidi akadeemiline) sõitja unistab. Sutsuke sportlikkust, kapaga kindlust, mõõdukalt luksust, kindlasti ka käepärasust.

Võibolla on see liialdus, aga C-Max võimaldab juba lühikese koostöö järel aimata, kuidas ta käitub järgmises kurvis. Seda tingimusel, kui sa ka ise aimad, kuidas seal käituda tahad.

Lihtsamalt öeldes: kui sa ise kurvides üle ei keera, ei keera auto samuti. Paslik on siin sõnapaar "kindel ja tundlik".

Varustusega probleeme pole. See tähendab, et piisavalt suure rahakoti korral võib hankida autosse kõiksugused abid, neist kaasaegseimana parkimisassistendi, mille puhul juhil jääb üle vaid käike vahetada ja pisut gaasi anda. Just pisut, sest kui kiirus läheb üle 10 kilomeetri tunnis, süsteem ei toimi.

Mootori ja suhteliselt akadeemilise kere vahekord on paigas. C-maxi minekut võib nimetada isegi "särtsakaks" või "kiiresti reageerivaks". 1,6 liitrine 180-hobujõuline EcoBoost mootor lubab autol nullist sajani kiirendada 8,5 sekundiga.

Siia sobib järgmine reklaamlause: "1,6-liitrine uhiuus alumiiniumist Ford EcoBoost jõuallikas ühendab tervikuks kõrgsurve otsesissepritse, kiirelt reageeriva turbolaaduri ja teineteisest sõltumatult töötavad nukkvõllid, mis muudavad vastavalt vajadusele sisse- ja väljalaskeklappide avanemis- ja sulgumishetke."

Nii saavutatakse kuni 20-protsendine kütuse kokkuhoid nn tavalisega võrreldes. 1,6 liitrise mootori keskmine kütusekulu 100 km läbimiseks ei peaks norimiseks põhjust andma.

Käigukastidest pakutakse uut kuuekäigulist manuaalkasti ja kuuekäigulist topeltsiduriga automaatkasti.

Ühesõnaga: proovi ja sa ei kahetse. Kui otsite kõige odavamat C-Maxi, siis 15 900 eurot. Diiselmootor ja Trend-varustus algavad 19 345st eurost.