Suhtarvuliselt tõusis sõiduautomüük septembriga võrreldes 2% ja eelmise aasta oktoobriga võrreldes 10%. Tarbesõidukite müük kasvas aga oluliselt rohkem – koguni 1/3 võrra.

Markidest on esikolmik olnud sel aastal stabiilne – Toyota liidrikohal, järgnevad Škoda ja Volkswagen. Järgmised kohad on käinud käest-kätte, oktoobris jagasid 4.-5. kohta Kia ja Subaru. Viimase kõrget kohta müüdud uute sõiduautode tabelis ning turuosa ca 7% tuleb hinnata väga heaks tulemuseks seni rohkem nelikveolise nišiautona tuntud margile. Üllatusega ei ole siiski tegemist, kuna Subaru on tõusvat joont näidanud juba viimasel paaril aastal.

Tööautodest olid edukamad Peugeot, Mercedes-Benz, Renault, Citroen ja Scania ning Volvo. Erineva mahuga kaubikute kõrval müüdi ka 113 raskeveoautot.

Elektriautode müüki panustas läinud kuul vaid Nissan Leaf kuue autoga. Oluliselt enam lisandus aga hübriidautosid: tervelt 14 viielt erinevalt tootjalt, teiste hulgas ka Audi ja Lexus.

“Oktoobrikuu tulemusega võib rahul olla. Rõõmu teeb tarbesõidukite müügi kasv – töövahendite ostmine näitab, et transpordisektoris on rohkem tööd ja leiba. See lubab ka tulevikku positiivsetes värvides näha. 20 üksikostjatele üleantud elektri- ja hübriidautot on küll koguseliselt ja osakaalult vähe, kuid ökonoomiale lisaks on ka keskkonnateadlikkus vähehaaval jõudmas autoomanike teadvusse,” sõnas autode müügi ja teenindusettevõtete liidu tegevjuht Arno Sillat.