Nii ei pidanud jahimees sihtimisega üldse vaeva nägema, piisas vaid päästikule vajutamisest ja karu oligi lastud. Ehk sõna "meepüss" väljendab midagi, millest ei ole ka parima tahtmise korral võimalik mööda lasta. Sajaprotsendiline tabamus vähimatki vaeva nägemata.

Täpselt nii on täna ka väikeste krosssoverite turuletoomisega. Enne, kui Mokka üldse müügile jõudis ja keegi temaga proovisõitu teha sai, oli talle oktoobrikuu seisuga esitatud Euroopas juba üle 40 000 tellimuse. Eriti suur on tema vastu nõudlus Saksamaal, Suurbritannias, Itaalias ja Venemaal.

Loomulikult on väikeste krossoverite buum saanud alguse Nissan Qashqai peadpööritavast edust. Nissani tehas Inglismaal Sunderlandis töötab täiel võimsusest juba viimased viis aastat, ehk hetkest, mil Qashqai turule jõudis. Edukalt läheb ka Škoda Yetil, Nissan Juke`l (eriti lõunanaabrite lätlaste juures), Suzuki SX4-l ja teistel samalaadsetel isenditel.

Millega on Mokkat kõige õigem võrrelda? Eks ikka tollesama Qashqaiga, millest ta tõsi küll, on ca viis sentimeetrit lühem, pool sentimeetrit kitsam, kuid sealjuures neli sentimeetrit kõrgem. Mis eeskätt annab end tunda kasina pakiruumi ja õlg-õla vastu tundega tagaistmel. Kolme täiskasvanud meest sinna naljalt ära ei topi ja 356 liitrit pakiruumi mahtu on kah konkurentidega võrreldes selgelt vähem. Škoda Yetist 49 liitri ja Qashqaist koguni 54 liitri jagu.

Muus osas on Mokka aga täiesti kobe auto ja mis peamine, näeb ka välja. Proovisõidul Loode-Saksamaal jäi küll kõrvu diiselmootori häiriv müra, kuid bensiinijõuallikad on igati tasased ning ka rehvimüra ei tungi liigselt tuppa. Kui aga veel norida, siis tegelikult tahaks näha veidi laiemat mudelivalikut. Eriti, mis puudutab käigukastide ja veoskeemide erinevaid kombinatsioone.

Kes tahab osta Mokkat peamiselt linnasõiduks (kus tegelikult 159 mm kliirensiga krossoveri koht pigem ongi) ja tahab sinna juurde automaatkäigukasti, peab arvestama sellega, et seda saab esialgu vaid suhteliselt kallile diiselmootorile, ehk auto lõpphind läheb kaugelt üle 21 000 euro piiri.

Hiljem saab seda ka 1,4-liitrise bensiiniturboga, kuid ega lõpphind sellest eriti palju odavamaks lähe. Nimelt on 1,4-liitrine turbo saadaval vaid nelikveolisena, ehk viimane tõstab bensiinimootoriga auto hinna ikkagi üsna samale tasemele esiveo ja diiselmootoriga auto omale. Nokk kinni, saba lahti, nagu öeldakse.

Aga Mokka „võtmed kätte“ hind pole üldse mitte paha. Tavalise 1,6-liitrise bensiinimootori (115 hj), esiveolise ja käsikäigukastiga variandi saab kätte 15 790 euroga ja selle hinna sees on juba olemas konditsioneer, CD-raadio koos roolilt juhtimisega, tempomaat, reisiarvuti, esiakende elektrilised tõstukid, kolm aastat garantiid jms. Ehk kogu eluks vajalik on olemas ja keda ei heiduta kerest erinevat värvi ukselingid ja terasveljed, siis on autot selle raha eest küll ja veel. Sest ega Škoda Yetigi palju odavam tule: 1,2 TSI maksab vaid 400 eurot vähem, Qashqai odavaim variant (1,6 bensiin, 117 hj) aga koguni 1000 eurot rohkem.

Edasi saab lugeda portaalist whatcar.ee.