Auto reklaamib end eelkõige nelja väitega: säästlik (oma klassi kõige säästlikum!), turvaline, kvaliteetne, ruumikas.

Kahelda nende väidete paikapidavuses pole põhjust. Kes on kaalunud, on leidnud auto varasemast oluliselt kergema olevat. Kes on mõõtnud, on leidnud tuuletakistuse väiksema olevat. Kas aga saab kasutada väljendit „säästlik“?

Jah, pigem siiski saab. 2,2liitrise mootoriga (110 kW) maastur peaks keskmiselt küsima 5,3 liitrit kütust sajale kilomeetrile. Proovisõiduga seda siiski välja ei venitanud, kuigi linnasõidu sekka sattus ka kümnete kilomeetrite kaupa konkurentidevaest maateed.

Ruumikuse suhtes pole samuti midagi ette heita. Ruumi on, vähemalt seni, kuni te ei kavatse istuda nn kuuendale ja seitsmendale istmele, milline võimalus on Outlanderi valikus ka olemas.

Sõita on selle autoga kindel. Ka talvistel teedel, seejuures sulajärgsetel metsateedel, jääb juhi ja tee võitluses peale juht, paljuski just seetõttu, et auto püsib kindlalt juhi poolel. Plusspoolele jääb ka see, et rooli taga saab end mugavalt ning lahedalt tunda.

Müüjad ei unusta muidugi ka lisada, et „Legendaarne nelivedu. Ikka olemas“.

Võimalusi on siin kolm: a) veavad esirattad, aga kui libedamaks läheb, siis ka tagumised. b) auto ise määrab, millal nelivedada ja millal mitte. c) „Lock“ – režiim puhuks, kui olud on eriti rasked.

Outlanderi välimusse saab suhtuda nii ja naa. Ühelt poolt soliidsus, võid selle ka rahumeeli ooperiteatri parklasse jätta, teiselt poolt on kostunud repliike laadis „kahjuks on ta jälle pigem ümaraks läinud“.

Ning Uus Mitsubishi Outlander pälvis Euro NCAP turvalisuse testis maksimaalsed viis tärni. Ka jõudis ta võitlema Euroopa aasta auto tiitli eest.

Ühesõnaga, auto ja täitsa head autot on piisavalt.

Siiski on kahju, et auto reklaamijad on asja üle võlli keeranud.

Väljend „uus Outlander on autotööstuse säravaim täht“ näitab tõe asemel pigem üsna suurt vahet hea auto ja tegeliku tähe vahel, iseloomustagu viimast siis uskumatu müügiedu, vägagi silma jäävad muutused välimuses, meeletult võimas mootor või miski muu.

Auto hind algab 23 500 eurost, sellele 10 000 eurot juurde panna pole mingi küsimus.