Hoidsin pisut kramplikult rooli, nii et vasak õlg jäi mõne aja pärast juba veidi kangeks. Samas hoidis Sportage üsna hästi valitud kurssi, seda pisut ehmatavate kõrvalekalletega, millele auto küll ise koheselt reageeris.

Seejärel veidi tavatu proov, jäätee mandri ja Muhu vahel.

Oli põhjus autos või tees, aga igatahes käitus ta jääl isegi kindlamat ja täpsemalt kui lahtiste lumesiiludega maanteel. Mida võib võtta ka kiitusena, sest teed (välja arvatud jäätee) jäävad, aga lumesiilud kaovad. Vähemalt selleks kevadeks on nad kadunud.

Pikk tee roolis ei väsitanud (välja arvatud see vasak õlg, mida ise liiga kramplikult hoidsin). Istme seljatuge sai seestpoolt pisut väljapoole nügida, nii et see täitis mõnusalt seljakumeruse.

Üllatav oli aga see, et kõrge ja võimsana tunduval sõiduriistal on pigem väikesed aknad. Esiaknal polnud veel väga vigagi, aga tagumises tundus pisut isegi retrolikku hõngu.

Eelmise põlvkonna retro see aga igatahes pole, sest sellega võrreldes on praegune Sportage ikka hoopis teistsugune auto. Madalam, laiem, kergem ning väiksema tuuletakistusega. Kas just ilusam (vaataja silmad!), aga säravam ja silma jäävam kindlasti.  

Mootoriks oli proovi-Sportagel kaheliitrine bensiinimootor, mis oli ühendatud automaatkastiga. Veel on saadaval 1,6-liitrine bensiini- ning 1,7- ja 2-liitrised diiselmootorid võimsusega 115-163 hj.

Kehvale teele vaatamata suutis Sportage kinni pidada lubatud keskmisest kütusekulust, 7,5 liitrist 100 km kohta.

Väikese üllatusena polnud sel Sportagel nelivedu (mõnel on), aga maanteel sellest puudust ei tundnud. Pealegi liigitub auto linnamaasturiks ning kui keegi mööda teedeta maastikku armastab kulgeda, valigu neliveoline.

Kokkuvõttes: meeldib elamus. Või nagu väidab üks Eesti autoajakirjanduse tippe Tõnu Tramm: "Kia Sportage on igati õnnestunud linnamaastur. Ta on stiilne, ei maksa palju ning tema 7-aastane garantii ise on juba piisavaks tagatiseks, et selle autoga alt ei saa minna."

Sportage valiti ka Saksamaal AutoBild Allrad lugejate poolt Aasta Maasturiks hinnaklassis alla 25 000 €, seda 14 mudeli seas, lisaks on tal hulganisti muid tiitleid..

Ning kui kellegi jaoks on argument, et Läti eelmise aasta auto valimisel sai Sportage teise koha, siis olgu seegi lisatud.   

Auto hind algab 16 610 eurost.